loading...
میکو فوتبال
میلاد نادری بازدید : 38 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)

در ادامه دو قطبی شدن‌های رایج در جامعه ایران، این بار نوبت دو قطبی فوتبال و غیر فوتبال است که بخشی از جامعه را رو در روی هم قرار داده است. پرداخت پاداش‌ چند صد هزار دلاری به اعضای تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا، اعتراض تعدادی از ورزشکاران معروف غیرفوتبالی را برانگیخته و باعث شده موافقان و مخالفین، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها روبروی هم قرار گرفته و نزاعی جدید تحت عنوان جنگ پاداش بگیران را رقم بزنند. ولی در این میان حق با کیست؟ با فوتبالی‌ها یا غیر فوتبالی‌ها؟

طرفداران فوتبال معتقدند که این رشته به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی ایران، بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر خود کرده و طبیعی است که موفقیت در آن به خوشحالی و شادابی خیل کثیری از مردم منجر خواهد شد. آنها خودشان را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند که فوتبالیست‌ها عموما پاداش‌های قابل توجهی می‌گیرند که به هیچ وجه قابل قیاس با رشته‌های دیگر نیست. مثلا در همین جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، وقتی تیم ملی قطر قهرمان شد، اخبار متعددی درباره پاداش‌های اعضای تیم ملی این کشور منتشر شد که واقعا قابل توجه بود. یک سرچ دم دستی در گوگل هم می‌تواند تصویری کامل درباره پاداش‌هایی که طی چند سال اخیر به تیم‌های فوتبال چه در رده ملی و چه باشگاهی در سطح جهان و اروپا پرداخت شده، ارائه دهد که ارقام آنها کاملا نجومی است.

اما در طرف مقابل، غیرفوتبالی‌ها عقیده دارند که نباید میان فوتبال و سایر ورزش‌ها تفاوتی قائل شد چون در هر صورت همه آنها برای موفقیت کشور و بالا بردن غرور ملی تلاش می‌کنند. آنها به این موضوع اشاره می‌کنند که بسیاری از ورزش‌ها نظیر کشتی، وزنه‌برداری، دو و میدانی، تکواندو، بسکتبال، والیبال و غیره در المپیک و بسیاری از میادین بزرگ جهانی برای کشور افتخار کسب می‌کنند در حالیکه فوتبال نتوانسته در چند دهه اخیر افتخار قابل توجهی کسب کند اما همیشه ورزشکاران این رشته از نظر مالی شرایط بهتری داشته‌اند. اگر بی‌طرفانه پای دلایل دو گروه بنشینیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه به هر دو طرف حق بدهیم ولی واقعیت این است که برای قضاوتی منصفانه باید شرایط خاص ایران را هم لحاظ کنیم.

اینکه فوتبال در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر، ورزش اول است و هر هفته صدها هزار یا میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون یا روی سکوهای ورزشگاه میخکوب می‌کند غیر قابل انکار است. گردش پول بیشتر و بازار بزرگ‌تر فوتبال قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست. مساله عرضه و تقاضا است. به همین راحتی. اما تفاوت ایران با بسیاری از کشورهای دنیا در این است که فوتبال روی پای خودش نایستاده و درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب نمی‌کند. باشگاه‌ها در ایران اکثرا وابسته به دولت‌اند و سالانه میلیاردها تومان برای آنها هزینه می‌شود. این در حالی است که شرایط برای ورزش‌های دیگر به ویژه ورزش‌های انفرادی این طوری نیست و نه تنها بسیاری از قهرمانان کشور با شرایط نامناسب مالی، زندگی را می‌گذرانند بلکه از نظر امکانات و پشتیبانی نیز، بسیاری از تیم‌ها حتی در میادین بزرگ جهانی نیز با مشکل مواجه هستند. به عبارت دیگر چه فوتبال و چه غیرفوتبال، در ایران عامل عرضه و تقاضای بازار آن قدر پررنگ نیست.

در حقیقت، دولت به عنوان متولی ورزش کشور از بسیاری از ورزش‌های دیگر می‌زند تا هزینه‌های میلیاردی فوتبال را تامین کند که این به هیچ وجه منصفانه نیست. اگر در کشورهای دیگر پاداش‌های نجومی به بازیکنان و کادر فوتبال پرداخت می‌شود، این هزینه‌ها از طرف خود فوتبال تامین می‌شود و به خود آنها برمی‌گردد. حتی در بسیاری از کشورهای صاحب نام، فوتبال گاهی به رشته‌های دیگر هم چه از نظر تبلیغاتی و چه از نظر مالی کمک می‌کند اما در ایران این طور نیست و فوتبال نه تنها درآمدی کسب نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از منابع عمومی موجود را می‌بلعد.

نکته قابل توجه دیگر این است که پاداش‌های اخیر به فوتبالیست‌ها در شرایطی پرداخت شده که آنها حریفان راحتی را شکست داده و موفقیت قابل توجهی کسب نکرده‌اند. شاید اگر این پاداش‌ها بعد از پیروزی در نیمه‌نهایی و فینال به آنها پرداخت می‌شد تا این حد حساسیت‌برانگیز نمی‌شد. اما هزینه هشتصد نهصد هزار دلاری برای پیروزی مقابل تیم‌های درجه دو آسیا، در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی روبروست و ورزش‌های دیگر برای آماده‌سازی خود نیز مشکل دارند، به هیچ عنوان قابل توجیه و دفاع نیست.

فوتبال ایران اگر می‌خواهد خودش را با فوتبال جهان مقایسه کند راهی ندارد جز اینکه از نظر اقتصادی و درآمدزایی نیز همانند جهان عمل کند و کاملا روی پای خودش بایستد. در این صورت هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند به هزینه‌های نجومی آن اعتراض کند اما تا زمانی که وابسته به دولت است، این انتظار وجود دارد که موازنه بین همه ورزش‌ها رعایت شود. این بدان معنا نیست که همه هزینه‌ها برابر باشد، چون فوتبال کاملا حسابش با ورزش‌های دیگر از نظر اقبال عمومی جداست. اما باید به نحوی عدالت برقرار شود که ورزش‌های دیگر از توجه زیاد – و گاهی غیر منطقی!- به فوتبال آسیب نبینند.

میلاد نادری بازدید : 39 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (1)

بازگشت به استقلال، این بار نه به عنوان بازیکن بلکه یکی از اعضای کادر فنی و البته شاخص‌ترین عضو ایرانی‌اش. این ماجرای فرهاد مجیدی و استقلال، بعد از چند سال دوری است. مربی جوانی که دوباره این شعار را در ورزشگاه‌ها زنده کرده: «آهای فرهاد مجیدی» هواداران استقلال همانقدر که از مجیدی در زمین انتظار معجزه داشتند، روی نیمکت هم از او انتظارها دارند. اینکه به شفر مشورت بدهد و نکاتی ویژه را به او گوشزد کند، از بدیهی‌ترین وظایفی است که مجیدی می‌تواند در کادر فنی استقلال انجام بدهد. کاپیتان سابق، مقابل پیکان آغاز امیدوارکننده‌ای با استقلال داشت. او بارها به کنار خط آمد، نکته‌هایی را به شفر و بازیکنان استقلال گفت تا خودی نشان بدهد و این پیغام را به گوش همه برساند که با قدرت آمده است تا کار بزرگی در استقلال انجام بدهد. فرهاد مجیدی بیشتر از کولی و بیژن طاهری در کنار زمین حضور داشت و همین مسئله نشان داد که او و ایده‌های فنی‌اش مورد توجه سرمربی استقلال نیز قرار دارد.  

 اگر یک عکس را که از بازی استقلال-پیکان شکار شده را کنار این مشورت‌ها بگذاریم، به نکته‌ی جالبی می‌رسیم. عکسی که در آن، فرهاد مجیدی بعد از وینفرد شفر نشسته و کولی و بیژن طاهری روی صندلی‌های بعدی جا خوش کرده‌اند. همیشه اعضای کادر فنی به ترتیب پست ها- از دستیار اول تا دوم و مربی دروازه‌بان‌ها – روی نیمکت می‌نشیننند و نزدیک‌ترین فرد به سرمربی، دستیار اول است. مجیدی سمت راست شفر نشست تا پیغامی جالب به دست هواداران استقلال برسد. اینکه او با عنوان دستیار اول شفر به استقلال آمده و قرار است نقشی تعیین‌کننده در بخش فنی تیم داشته باشد.  

میلاد نادری بازدید : 42 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (1)

هفته هفدهم لیگ برتر فردا با ۵ دیدار استارت می‌خورد که در یکی از مهمترین بازی‌ها تیم صدرنشین پرسپولیس در اهواز مصاف جذابی با فولادی‌های اوج گرفته خواهد داشت.  فولاد با آمدن افشین قطبی دوباره جان تازه‌ای گرفته و با پیروزی در تبریز و تساوی در جم به حضور در جمع مدعیان و کسب سهمیه امیدوار شده است.  افشین قطبی که خاطرات خوبی را با پرسپولیس و هوادارانش داشته، بعد از سال‌ها به عنوان سرمربی فولاد به مصاف پرسپولیس می‌رود.

فولاد که در ورزشگاه غدیر میزبان سرخپوشان پایتخت خواهد بود، در ۷تقابل قبلی با پرسپولیس موفق به کسب پیروزی نشده و می‌خواهد طلسم ناکامی‌هایش را بشکند. پرسپولیس در ۷دیدار گذشته با فولاد، ۵برد و ۲ تساوی در کارنامه دارد.

danial بازدید : 44 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
حساس ترین بازی هفته بیست و سوم لالیگا شنبه در واندا متروپولیتانو برگزار خواهد شد.

به گزارش وبسایت نود، دویست و بیست و دومین "ال‌دربی مادریلنو" شنبه از ساعت 18:45 به وقت تهران در ورزشگاه واندا متروپولیتانو برگزار خواهد شد. کسب 4 پیروزی متوالی از سوی رئال مادرید با لغزش اتلتیکومادرید در آخرین مسابقه برابر رئال بتیس توام شد تا اکنون دو تیم با فاصله ای دو امتیازی قدم به دربی بگذارند.

اتلتیکومادرید با 44 امتیاز، نتوانست از تساوی خانگی بارسلونا برابر والنسیا استفاده کند و خود در برابر رئال بتیس تن به شکست 1-0 داد تا با افزایش اختلاف در صدر جدول به 6 امتیاز، با نگرانی قدم به دربی گذارد. رئال مادرید که این روزها در شرایط خوبی قرار دارد و در آخرین بازی، با تساوی 1-1 بارسلونا را در نیوکمپ متوقف ساخت، اکنون 42 امتیازی است و با پیروزی خارج از خانه مقابل اتلتی، فرصت آن را دارد تا برای نخستین بار از هفته هفتم به رده دوم جدول برسد. اما آمار و ارقام چه نتیجه ای را برای این دربی پیش بینی می‌کنند؟

هر 4 تقابل قبلی دو تیم در لالیگا با تساوی به پایان رسیده تا طولانی ترین روند تساوی های تاریخ دربی مادرید در لالیگا شکل گیرد. در حقیقت بعد از پیروزی 3-0 رئال مقابل اتلتیکو در نوامبر 2016 در ورزشگاه ویسنته کالدرون، دیگر هیچ کدام از دو تیم نتوانسته اند در لالیگا بر یکدیگر غلبه کنند؛ بازی برگشت همان فصل با تساوی 1-1 به پایان رسید، دو بازی فصل 18-2017 به ترتیب 0-0 و 1-1 خاتمه یافت و بازی کسل کننده دو تیم در نبرد دور رفت همین فصل نیز نتیجه ای به جز تساوی بدون گل نداشت.

اتلتیکومادرید با آمار امیدوارکننده ای پای به دربی خانگی برابر رئال می‌گذارد. روخی بلانکوس در 10 مسابقه خانگی اخیر مقابل رئال مادرید در تمامی رقابت ها تنها یک بار شکست خورده است؛ همان شکست 3-0 نوامبر 2016 با هت‌تریک کریس رونالدو. در سایر این مسابقات اتلتی 4 بار برنده شده و 5 بازی نیز با تساوی خاتمه یافته است. این روند مثبت در شرایطی رقم خورده که در 10 مسابقه خانگی قبل از آن، اتلتیکو 8 بار برابر رئال تن به شکست داده بود. 

اتلتیکو مادرید در هر دو مسابقه اخیر مقابل رئال مادرید در لالیگا در باز کردن دروازه این تیم ناکام بوده است. (دو تساوی بدون گل) پیش از این سابقه نداشته که اتلتی در 3 مسابقه متوالی نتواند دروازه رئال را باز کند. 

شکست 3-0 نوامبر 2016 برای خراب کردن تمامی رکوردها کافی به نظر می‌رسد! اتلتیکو در 33 دربی مادریدی لالیگا تنها در همین مسابقه شکست خورده (22 برد و 10 تساوی) و در 24 مسابقه از این تعداد، دروازه خود را نیز بسته نگه داشته است. در سمت مقابل نیز رئال مادرید در 16 دربی مادریدی اخیر لالیگا شکست ناپذیر بوده (12 برد و 4 تساوی) اما آخرین بار طعم شکست را برابر همین اتلتیکو مادرید چشیده است. (شکست 1-0 در فوریه 2016 با تک گل آنتوان گریزمن)

تا قبل از حضور دیگو سیمئونه روی نیمکت اتلتیکومادرید در آخرین روزهای سال 2011، رئالی ها با خیالی آسوده قدم به ال‌دربی می‌گذاشتند اما بعد از روی کار آمدن ال‌چولو همه چیز تغییر کرده است. در 28 تقابل دو تیم از زمان حضور سیمئونه، اتلتی 9 بار برنده شده، 10 بازی با تساوی به پایان رسیده و 9 پیروزی نیز سهم رئال بوده است. این در حالی است که قبل از حضور سیمئونه، اتلتی در هیچ یک از 22 بازی آخر مقابل رئال طعم پیروزی را نچشیده بود. (6 تساوی و 16 شکست)

در بین تمامی بازیکنان کنونی ترکیب رئال مادرید، کریم بنزما تنها بازیکنی است که توانسته بیشتر از یک گل وارد دروازه اتلتیکو مادرید کند. اما این آمار کاملا گول زننده است. مهاجم فرانسوی که در 5 بازی اخیر خود برای رئال مادرید 6 گل به ثمر رسانده، در 18 بازی لالیگایی برابر اتلتیکومادرید تنها 3 بار موفق به گلزنی شده که آمار کاملا ناامید کننده ای به نظر می‌رسد.

آمار آنتوان گریزمن در 9 بازی لالیگایی برابر رئال مادرید (با پیراهن اتلتیکو) گلزنی به صورت یک در میان است. اگر قرار بر حفظ این قاعده باشد، دربی روز شنبه متروپولیتانو نوبت گلزنی مهاجم قهرمان جهان خواهد بود. 

از هفته هفتم و زمانی که رئال تیم دوم جدول بود، کهکشانی ها دیگر نتوانسته اند در جدول بالاتر از اتلتیکو قرار داشته باشند و در طول این چند ماه همیشه پایین تر از این رقیب سابقا کوچک خود بودند. بازی روز شنبه واندا متروپولیتانو بهترین فرصت برای سانتیاگو سولاری است تا بعد از 16 هفته دوباره تیمش را بالاتر از اتلتیکومادرید قرار دهد؛ بهترین فرصت برای احیای غرور از دست رفته.

-آمار و ارقام به کار رفته در این نوشته از اوپتا استخراج شده اند.

danial بازدید : 33 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
قرارداد چهارساله سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا ۱۲ میلیون دلار ارزش دارد.

به گزارش وبسایت نود، به نقل از کاراکل، کارلوس کی‌روش دیشب (پنج‌شنبه) به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال کلمبیا معرفی شد.

قرارداد سرمربی پرتغالی تا جام جهانی ۲۰۲۲ قطر خواهد بود. او سالیانه نزدیک ۳ میلیون دلار دریافت خواهد کرد که در مجموع این چهار سال به ۱۲ میلیون دلار می‌رسد.

دستمزد کی‌روش از سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کلمبیا کمتر است. خوسه نستور پکرمن سالیانه ۶ میلیون دلار دریافت می‌کرد.

danial بازدید : 35 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
ایسکو ستاره 26 ساله رئال مادرید از وضعیت خود در این تیم ناراضی است.

به گزارش وب‌سایت نود، بعد از حضور سانتیاگو سولاری در رئال مادرید ایسکو به یکی از بازیکنان نیمکت نشین این تیم تبدیل شده است و به نظر می رسد که جایی در برنامه های سولاری ندارد. روبن دلارد هافبک سابق رئال مادرید در اظهار نظری معتقد بود که باشگاه رئال مادرید نباید برای بازیکنی صبر کند و ایسکو نیز باید کیفیت بازی خود را بهبود ببخشد تا بتواند در تیم جایگاهی داشته باشد. ایسکو در جواب دلارد در توئیتر نوشت: "من کاملا با دلارد موافق هستم، اما وقتی که شما به اندازه دیگر هم تیمی هایتان فرصت بازی کردن پیدا نمی کند، شرایط تغییر می کند. با وجود تمام این مشکلات، من هنوز به تمرین و تلاش کردن ادامه می دهم و برای فرصت پیدا کردن می جنگم. زنده باد مادرید!"

danial بازدید : 46 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
تیم ملی فوتبال کشورمان در تازه‌ترین رده‌بندی فیفا با هفت پله صعود در جایگاه بیست‌ودوم جهان ایستاد و صدرنشینی‌اش در آسیا را حفظ کرد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از تسنیم، اولین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال جهان در سال 2019 توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام شد که براین اساس تیم ملی ایران با هفت پله صعود و با 1516 امتیاز در رده بیست‌ودوم جهان قرار گرفت و در بین تیم‌های آسیایی همچنان برترین تیم این رده‌بندی است، هرچند ژاپن فاصله‌اش را با ایران کم کرده است.

در رده‌بندی کلی هم تیم‌‌های بلژیک، فرانسه و برزیل به ترتیب اول تا سوم هستند.

رده‌بندی 10 تیم ملی برتر فوتبال جهان:

1- بلژیک 1727 امتیاز - بدون تغییر
2- فرانسه 1726 امتیاز - بدون تغییر
3- برزیل 1676 امتیاز - بدون تغییر
4- کرواسی 1634 امتیاز - بدون تغییر
5- انگلیس 1631 امتیاز - بدون تغییر
6- پرتغال 1614 امتیاز - بدون تغییر
7- اروگوئه 1609 امتیاز - بدون تغییر
8- سوئیس 1599 امتیاز - بدون تغییر
9- اسپانیا 1591 امتیاز - بدون تغییر
10- دانمارک 1589 امتیاز - بدون تغییر

رده‌بندی 5 تیم اول آسیا:

1- ایران 1516 امتیاز، بیست‌و‌دوم جهان (هفت پله صعود)
2- ژاپن 1495 امتیاز، بیست‌و‌هفتم جهان (23 پله صعود)
3- کره جنوبی 1451 امتیاز، سی‌وهشتم جهان (15 پله صعود)
4- استرالیا 1436 امتیاز، چهل‌ودوم جهان (یک پله سقوط)
5- قطر 1398 امتیاز، پنجاه‌وپنجم جهان (38 پله صعود)

danial بازدید : 81 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال از عملکرد این تیم در دیدار مقابل پیکان ابراز رضایت و تأکید کرد که آبی‌پوشان از این پیروزی مغرور نخواهند شد.

به گزارش وبسایت نود، وینفرد شفر در نشست خبری پس از دیدار مقابل پیکان اظهار داشت: اول از همه باید بگویم شروع بازی یک مقدار مشکل و سخت بود. می‌دانستیم تیم پیکان به خصوص در ضدحملات خوب است، اما هر چه از بازی گذشت و دقیقه به دقیقه بازی بهتر شد. از گل‌هایی که بازیکنانم و مهاجمانم یعنی تبریزی و ایسما به ثمر رساندند، خوشحالم.

 

امیدوارم همه به تیم من احترام بگذارند

وی در ادامه افزود: دیروز در نشست خبری گفتم که مشکلاتی داشتیم، اما از عملکرد همه بازیکنانم خوشحالم که با صددرصد توان جنگیدند و تلاش کردند. اکنون خوشحالیم و امیدوارم همه به این تیم احترام بگذارند.

 

برای شجاعیان و زکی‌پور خوشحالم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: بابت بازگشت داریوش شجاعیان خوشحالم که شش هفت ماهی بیرون بود. او امروز بازگشت و خیلی خوب هم بود. طبیعتاً وقتی یک بازیکن بعد از مدت‌ها بازی می‌کند، دچار اشتباهاتی می‌شود و خوشحالیم که امروز داریوش بازی کرد. تعویض او هم به این مربوط نبود که اشتباه کرد، بلکه او را تعویض کردیم تا ریسک نکرده باشیم و دوباره برای‌اش مشکلی پیش بیاید. از گلزنی زکی‌پور هم خوشحالم. البته او قبلاً هم گل زده بود که گل او را با آفساید مردود اعلام کرده بودند و این اولین گل فصلش بود.

 

مغرور نمی‌شویم و با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم

شفر خاطر نشان کرد: ما مغرور نمی‌شویم و به کارمان با قدرت ادامه خواهیم داد. باید خودمان را برای لیگ قهرمانان آسیا هم آماده کنیم و به هیچ وجه نمی‌خواهیم مغرور شویم تا کارمان را به درستی انجام دهیم. البته امیدوارم از فردا زمین تمرین مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم کارهای تاکتیکی و ترکیبی مورد نظرمان را به درستی انجام دهیم، چون ما فوتبال یک ضرب و دو ضرب روی زمین را به نمایش می‌گذاریم و برای تمرین این سبک بازی، نیاز به زمین تمرین خوب داریم.

 

بازیکنانم برای اهداف‌شان جنگیدند

«چیزی که امروز دیدیدم یک کار تیمی بسیار خوب بود.»، وی با بیان این جمله افزود: بازیکنانم برای اهداف‌شان جنگیدند. امروز هم دیدید چه موقعی که گل زدیم و چه وقتی که اشتباهی می‌کردیم، همه به همدیگر کمک می‌کردند. وقتی مرتضی تبریزی، ایسما، وریا یا زکی‌پور گل زدند همه خوشحال شدند و حتی بازیکنان نیمکت‌نشین خوشحال بودند. اگر کسی بازی نکرد، ناراحت نبود و کسی اعتراضی به این نداشت که چرا بازی نکرده است و این برای روحیه تیمی ما بسیار مناسب است و می‌تواند در آینده بیشتر به ما کمک کند.

 

بازیکنان جوان ما هنوز صددرصد آماده نیستند و باید به آنها وقت بدهید

وی با تمجید از تیم داوری دیدار پیکان - استقلال اظهار داشت: در این فصل بهترین عملکرد از تیم داوری بود که دیده بودم. در صحنه‌ای که بازیکن تیم پیکان مدام دنبال خطای پنالتی بود، در حالی که خطایی رخ نداده بود و داور تصمیم درستی گرفت و او را تحسین می‌کنم. دوباره می‌گویم که باید به بازیکنان جوان ما وقت بدهید. بازیکنان جوان ما هنوز صددرصد آماده نیستند و با بازی ما به صورت کامل آشنا نشده‌اند. باید به آنها زمان بدهیم تا خودشان را نشان دهند.

 

امیدوارم برای بازی بعدی علی کریمی را داشته باشیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اتفاقات دیدار مقابل پیکان ادامه داد: از کارت زردی که فرشید باقری گرفت، خوشحال نیستم. وقتی داور به او کارت زرد نشان داد، خودش متوجه شد چه اتفاقی افتاده و بازی بعدی را از دست داده است. امیدوارم برای بازی بعدی علی کریمی را داشته باشیم. باید از دکتر نوروزی درباره وضعیت علی کریمی سؤال کنم که آیا آماده خواهد شد یا نه. برای سرمربی تیم پیکان آرزوی موفقیت دارم. او مربی قابل احترامی است. امروز مقابل تیم او بازی سختی داشتیم. امیدوارم که خودشان را به لیگ برگردانند و از پیروزی‌های بعدی این تیم خوشحال خواهم شد.

 

هواداران منشا را پذیرفته‌اند و حالا او یک مرد آبی است

شفر در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد بازی کردن منشا یک سورپرایز بود و با توجه به غیبتش در تمرینات چرا به او بازی داد، اظهار داشت: خواستم شما را غافلگیر کنم! قبل از بازی با منشا صحبت کردم و از او پرسیدم به جز مهاجم مرکزی در چه پستی می‌تواند بازی کند که گفت هم راست و هم چپ بازی می‌کند. می‌خواستم او را آزمایش کنم و طبیعی بود شجاعیان را که تازه از مصدومیت برگشته است، از بازی خارج کنیم. ما این فرصت را به منشا دادیم که او را آزمایش کنیم. نمی‌گویم که بدون ایراد بازی کرد و ایرادهایی هم داشته، اما فکر می‌کنم بازی قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشت و اکنون هم هواداران او را پذیرفته‌اند و حالا یک مرد آبی است. امروز نه، اما شاید در نشست‌های خبری بعدی راجع‌به یکسری مسائل صحبت کنم.

danial بازدید : 32 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
استقلال در دیداری یک طرفه موفق شد با 4 گل از سد پیکان بگذرد.

به گزارش اختصاصی وبسایت نود، برتری استقلال مقابل پیکان با 4 گل رکوردهای زیادی را برای هر دو تیم تغییر داد و این پیروزی قاطع نکاتی را در بر داشت که در زیر می خوانید: 

*پیکان با قبول شکست برابر استقلال برای هفتمین دیدار متوالی دچار شکست شد؛ آخرین پیروزی این تیم به روز 6 مهر ماه برابر سپیدرود بازمی‌گردد

*شکست امروز پیکان برابر استقلال هشتیمن شکست پیاپی فرکی برابر استقلال بود؛ فرکی با ۱۱ شکست مقابل آبی پوشان از هیچ تیمی به اندازه استقلال شکست نخورده است

*استقلال با کلین شیت برابر پیکان برای ششمین دیدار متوالی در لیگ برتر موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود شد

*پیکان با دریافت ۴۹ گل بیشترین گل را در دوران حضور در لیگ برتر از استقلال دریافت کرده است؛ تا قبل از بازی امروز از پرسپولیس ۴۸ گل خورده بود

*وحید شیخ ویسی با دریافت ۲۳ گل بیشترین گل دوران بازیگری خود را از استقلال دریافت کرده است

*اسماعیل گونکالوس صد و دهمین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر لقب گرفت

*باخت چهار بر صفر پیکان مقابل استقلال سنگین‌ترین شکست تاریخ این تیم‌ برابر استقلال بود

*حسین فرکی تنها دو باخت با اختلاف چهار گل داشته است:

- باخت ۵ بر ۱ با نفت مقابل پرسپولیس

- باخت ۴ بر صفر با پیکان مقابل استقلال

*مرتضی تبریزی برای ششمین بار در لیگ برتر دروازه پیکان را باز کرد، او به هیچ تیمی بیشتر از پیکان گل نزده است

danial بازدید : 31 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
پروفسورکی‌روش،سرمربی یاران خامس
سرمربی سابق تیم ملی ایران با عقد قراردادی رسمی به عنوان سرمربی جدید کلمبیا معرفی شد.

به گزارش وبسایت نود، پس از جلسه با مدیران ارشد فدراسیون فوتبال کلمبیا و با امضای قراردادی رسمی، کارلوس کی‌روش رسما به عنوان سرمربی کلمبیا معرفی شد.

رامون خسورون، رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا پس از امضای قرارداد رسمی با کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران در جمع خبرنگاران گفت: از امروز به بعد کی روش رسما سرمربی تیم ملی بزرگسالان کلمبیا است.

وی ادامه داد: ما مدت‌ها بود که دنبال کی روش بودیم چون با پروفسور کی‌روش فوتبال کلمبیا می تواند بیش از گذشته پیشرفت کند.

کارلوس کی‌روش، سرمربی سابق تیم ملی ایران دقایقی پیش با امضای قراردادی به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کلمبیا معرفی شد.

 

وی پس از امضا قرارداد به جمع خبرنگاران آمد و با یک شوخی صحبت‌هایش را آغاز کرد. کی‌روش در جمع کلمبیایی به حالت خنده تاکید کرد که با حضورش در کلمبیا باید زبان اسپانیایی اش را هم تقویت کند.

 

وی خطاب به خبرنگاران کلمبیایی گفت: برای من صداقت بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد و همواره به این اصل پایبند بوده‌ام. علاوه بر این در فوتبال کلمبیا همه تلاشم را انجام خواهم داد و هر سعی خودم را می کنم تا میراث خوبی از خودم در فوتبال کلمبیا برجا بگذارم.

او در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:

*نمی‌توانم قهرمانی کلمبیا در کوپا را تضمین کنم اما اطمینان دارم که ما لباس کلمبیا را در بالاترین سطح ممکن بالا خواهیم برد.

*همه یک چیز می خواهند که قهرمانی است، بنابراین پیچیده است.

*باید با خامس صحبت کنم، برای بازیکنی با سطح او باید تا جای ممکن در تیم بازی کند و این موضوع حائز اهمیت است

تعداد صفحات : 3

درباره ما
میکو ،وبسایت فوتبالی درجه یک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد کی روش در تیم ملی فوتبال؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 20
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 151
  • بازدید سال : 1,335
  • بازدید کلی : 7,448
  • کدهای اختصاصی