loading...
میکو فوتبال
میلاد نادری بازدید : 31 دوشنبه 22 بهمن 1397 نظرات (0)

شکست چلسی آن هم با ۶ گل دور از انتظار بود. شاگردان ساری که پیش‎تر موفق به شکست سیتی شده بودند این بار هیچ حرفی برای گفتن نداشتند و این شکست به بدترین شکست چلسی در ۲۸ سال تبدیل شد. اما در این یادداشت به چرایی این موضوع می‌پردازیم.

محو کردن جورجینیو

او یکی از کلیدی‌ترین مردان ساری است. به قدری نقش او در تاکتیک ساری جا افتاده است که سرمربی چلسی مجبور به تغییر پست انگولو کانته شد. جورجینیو طی ۲۶۸۲ دقیقه‌ای که به میدان رفته که در این مدت آمار پاس‌هایش را از ۱۹۹۷ پاس فراتر می‌برد؛ نکته این‌جاست هیچکدام به گل منتهی نشده. جورجینیو در ناپولی یک رجیستر به تمام معنا بود. او در زمان ناپولی در انتقال فاز دفاع به حمله یک استاد به تمام معنا بود به طوری که پپ گواردیولا را برای خریدن او مجاب کرده بود.

اگر روز خوب او رقم نخورَد شکست دادن تیمش برای حریفان هیچ کاری نخواهد داشت. به مانند بازی دیروز برابر سیتی که مردان پپ با Pressure،‌ جورجینیو را از مدار بازی خارج کردند. کنار رفتن جورجینیو به این معنی بود که خط دفاع چلسی باید به تنهایی از پرس تیمی حریف و تله‌های داخل باکس، خارج می‌شد که این کار از پس نفراتی چون داوید لوئیز و رودیگر، بر نخواهد آمد.

وقتی که جورجینیو تبدیل به مهره خنثی در ۹۰ دقیقه شد، فشار بر نفراتی چون راس بارکلی و کانته بیش از پیش شد و همین دلیل هم باعث فروپاشی اساسی خط دفاعی و خط هافبک چلسی شد و در چنین موقعیتی ساری روی به یک حربه دیگر آورد.

پرس از جلو

واضح بود که چلسی بعد از خوردن ۴ گل، رو به بالا بازی نخواهد کرد. اما وقتی دامنه حملات سیتی از دفاع شدت گرفت، مردان ساری روی به استفاده از پرس تیمی و Pressure آوردند. این بدین معنا بود که پدرو و هیگواین و هازارد باید داخل باکس حریف توأمان حضور پیدا می‌کردند. اما با نگاه به زمانی که لاپورته و استونز و والکر‌صاحب توپ می شدند، هیچ نشانی از پرس و فشار ندیدیم. نه گونزالو هیگواین درک درستی از این مسئله پیدا کرده بود و نه اینکه از نفرات پشت سرش مورد حمایت قرار می‌گرفت و به این ترتیب حربه پرس برای دفع انتقال توپ از دفاع به حمله سیتی که بی‌وقفه اجرا می‌شد، شکست خورد.

رحیم استرلینگ

آوردن استرلینگ به سمت چپ کمی عجیب بود. اما وقتی که عملکرد او را در این بازی زیر ذره‌بین می‌بریم، باید به قدرت تحلیل پپ گواردیولا اعتراف کنیم. استرلینگ برای حرکات بین خطوط و طراحی حملات از کانال های کناری و استفاده در زمان ضد حمله یک مهره کلیدی به شمار می‌رود. در این بازی نیز او همان کاری را باید انجام می‌داد که تخصص‌ش است: «رساندن توپ به باکس حریف و برهم زدن نظم جناح راست چلسی.» آوردن او در ضلعی که کانته و آزپیلیکوئتا حضور دارند مصادف با گره خوردن شرایط خواهد بود. اما هرگز چنین اتفاقی در طول ۹۰ دقیقه رخ نداد. استرلینگ طی ۹۰ دقیقه ۴ دریبل موفق را ثبت کرد که تمامی آنها از جناح آزپیلیکوئتا بود.

آیینه‌ای از دیدار رفت

اگر دیدار رفت را به خاطر دارید، حتما می‌دانید که مردان ساری برای رسیدن به گل از هازارد به بهترین شکل ممکن بهره بردند. هازارد با جمع کردن مدافعان سیتی چه زمانی که صاحب توپ بود و چه زمانی که بدون توپ عمل می‌کرد، فضاهای زیادی را به وجود می‌آورد که عموماً خارج از باکس بودند. چلسی از همین نکته استفاده کرد و با آوردن کانته نزدیک باکس به گل هم رسید. اما در بازی برگشت، سیتی نیز از همین نکته بهره برد. شاگردان پپ در زمانی که صاحب توپ نبودند با جمع کردن مدافعان چلسی در داخل باکس، فضاهایی را در بیرون محوطه به دست آوردند که گل‌های آگوئرو و گوندوگان با همین حربه به دست آمد.

میلاد نادری بازدید : 38 دوشنبه 22 بهمن 1397 نظرات (0)

با فرض که استقلال بازی عقب‌افتاده‌اش با ذوب‌آهن در پنجم اسفند ماه را ببرد و پیش از آن نیز در بازی مهم هفته آتی مقابل تراکتورسازی به برتری برسد و همین طور به روند امتیازگیری‌اش تا هفته بیست دوم که چیزی به آن نمانده ادامه دهد، از این اقبال بزرگ برخودار است که پس از دربی که در هفته بیست و سوم برگزار می‌شود، به صدر جدول برسد. تا آن زمان نیز سپاهان که حالا صدر جدول را در اختیار گرفته قطعا امتیاز از دست خواهد داد و خیلی بعید است که این تیم بتواند در بازی‌های دشواری که مقابل فولاد خوزستان و تراکتورسازی دارد، به همه امتیازها برسد. تقابل با این تیم‌ها سپاهان را در معرض از دست دادن امتیاز قرار می‌دهد که استقلالی‌ها باید به خوبی به وضعیتی که زودی برای این تیم اصفهانی ایجاد می‌شود واقف باشند و بازی‌های آتی را جدی بگیرند.

استقلال همین حالا 28امتیازی است و یک بازی کمتر از همه مدعیان دارد که این خود یک حسن بزرگ محسوب می‌شود. به همین جهت است که استقلال می‌تواند از امتیاز بازی عقب‌افتاده‌اش به نفع خود نهایت بهره را ببرد و در فروردین ماه صدر جدول را تصاحب کند. استقلال با همین فرمان بدون شک بعد از دربی -چنانچه درآن بازی هم به پیروزی برسد- در صدر جدول قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه پیروزی‌های پی‌درپی می‌تواند روحیه یک تیم را به طرز قابل توجهی افزایش دهد، آنگاه پایین کشیدن استقلال بسیار دشوار خواهد بود.

البته این وضعیت در شرایطی برای استقلال رقم می‌خورد که ابتدا یکی از بازی‌های بزرگ خود را که جمعه هفته جاری برگزار می‌شود با برتری پشت سربگذارد. استقلال تا شهرآورد که دهم فروردین ماه برگزار می‌شود به جز تقابل با تراکتورسازی، دیگربا مدعیان مصاف نخواهد داشت و از فرصت بزرگی بهره‌مند است تا نیمه مدعیان و حتی آن‌ها که برای ماندن درلیگ تلاش می‌کنند را یکی پس از دیگری کنار بزند و بعد از دربی به صدر جدول برسد.

شکست اخیر پرسپولیس علاوه بر آنکه راه پیروزی مقابل این تیم را به دیگر تیم‌ها از جمله استقلال یاد داده، بار روانی مثبتی را هم به وجود آورده تا تیم‌های تازه جان‌گرفته‌ای همچون استقلال که در نیم‌فصل اول به آنچه خواستند نرسیدند، بتوانند خود را به صدر جدول نزدیک کنند و هیچ بعید نیست که این اتفاق خوشایند در روزی که استقلال با پرسپولیس بازی دارد، رخ دهد و آبی‌ها در شبی به یادماندنی هم پرسپولیس را مغلوب کنند و هم اینکه خود به صدر جدول برسند. بدون شک اگر وینفرد شفر و شاگردانش نیز به برنامه بازی‌های آتی بنگرند، مهر تایید می‌زنند بر این پیشگویی شیرین که بعد برگزاری دربی دهم فرودین ماه، می‌توانند در صدرجدول قرار بگیرند و سال جدید را با صدرنشینی آغازکنند.

گرچه فشردگی امتیازی مدعیان چشمیگراست، اما استقلال تا رسیدن به صدر جدول فاصله امتیازی آن چنانی ندارد و اگر امتیاز بازی عقب‌افتاده را همین حالا به حساب استقلال واریز کنیم بر این باور مهر تایید می‌زنیم که آبی‌ها کمتر از یک ماه و نیم دیگر صدرنشین لیگ خواهند بود. یک وجه مثبت شرایط امیدبخش آتی استقلال حذف از جام حذفی است که از بار بازی‌های متعدد این تیم کاسته، هرچند که حذف ازاین رقابت‌ها برای استقلال به منزله از دست دادن یک جام بود.

ایران ورزشی

میلاد نادری بازدید : 45 دوشنبه 22 بهمن 1397 نظرات (0)

خط تیره مقابل تعداد باخت‌های این فصل پرسپولیس بالاخره توسط سرمربی سابق این تیم پاک شد. افشین قطبی در تقابل با پرسپولیس هم مانند دیدارهای قبلی که هدایت فولاد را به عهده داشت، موفق شد با فوتبالی ری‌اکتیو به نتیجه دلخواهش برسد. فولاد در این سه بازی تحت هدایت قطبی به ترتیب ۲۸ ،۳۱ و ۳۲ درصد مالک توپ بود و با همین تملک پایین، ۷ امتیاز کسب کرده است. کار قطبی برای بازی با پرسپولیس هم به همین خاطر سخت بود و باید برای دقایق محدودی که تیمش صاحب توپ می‌شد، برنامه‌ای طراحی می‌کرد که به گل برسند. آن هم در شرایطی که شجاع خلیل‌زاده غایب بزرگ خط دفاع پرسپولیس بود.

پرسپولیس در پنج مسابقه‌ از دو فصل اخیر که شجاع را در ترکیب نداشت هیچ گلی نخورده بود، ولی نمی‌شود از نقش پررنگ خلیل‌زاده در سد محکم دفاعی پرسپولیس غافل شد. در همین مسابقه که مهاجمان فولاد در صحنه‌های زیادی مدافعان پرسپولیس را اذیت کردند، نبود شجاع به وضوح حس می‌شد. مدافعی که با فعالیت بالا در بازی‌ها، خیلی از خطرها را پیش از اینکه جدی شوند و شکل بگیرند، دفع می‌کند. به عنوان نمونه طبق آمار متریکا، شجاع در هر مسابقه از این فصل به طور میانگین بیش از ۷۶ لمس توپ دارد، در حالی که در این بازی دو مدافع میانی پرسپولیس ۶۱ و ۶۳ کنش داشتند. جلال حسینی و محمد نادری در این مسابقه در همه آیتم‌های دفاعی از حد استاندار شجاع پایین‌تر ظاهر شدند.

 

1
1

 

غیبت شجاع این فرصت را به تنها مهاجم فولاد داده بود که آزادنه مقابل مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شود. نمونه شفاف این اتفاق، در دقیقه ۳۳ مسابقه رخ داد. جایی که لوسیانو پریرا صاحب توپ شده، دو مدافع میانی پرسپولیس هم برای بازپس‌گیری توپ به او نزدیک شده‌اند، ولی نه سیدجلال و نه نادری نمی‌توانند مانع از پیش‌روی او شوند و شیمبا با یک پاس، جدی‌ترین موقعیت بازی را برای رضا میرزایی خلق می‌کند. در حالی که پرسپولیس در حضور شجاع خلیل‌زاده خیلی سخت به تیم حریف اجازه شوت‌زنی می‌دهد، در این بازی پریرا سه شوت به سمت دروازه بیرانوند زد و یک مرتبه هم با پاسی کلیدی، برای تیمش موقعیت ساخت. ضمن اینکه چهار مرتبه هم مجبور شدند که با خطا او را متوقف کنند. البته این تنها آزار و اذیت پریرا برای مدافعان پرسپولیس نبود و قطبی برنامه دیگری را هم برای او در نظر گرفته بود. از آن جایی که این اولین مسابقه‌ای بود نادری و حسینی کنار هم قرار می‌گرفتند، فولادی‌ها ترجیح می‌دادند از این ناهماهنگی در قلب دفاع حریف نهایت بهره را ببرند.

یکی از تاکتیک‌های فولاد هم این بود که سیدجلال را از خط دفاع دور کند و از آن‌جایی که هنوز نادری از بازیِ او شناخت کافی ندارد، در پوشش فضاها دچار مشکل می‌شدند. فولادی‌ها بارها با ارسال‌ مستقیم توپ به میانه‌های زمین، جلال حسینی را مجبور می‌کردند که از دروازه تیمش فاصله بگیرد تا خطر را دفع کند. در همین فاصله که شیمبا مشغول سرگرم کردن سیدجلال بود، سایر مهاجمان فولاد به عمق دفاع پرسپولیس می‌زدند. محمد نادری هم به اندازه شجاع با حسینی هماهنگ نشده و از رفتارهای دفاعی همدیگر شناخت کافی ندارند. به عنوان نمونه تا همان دقیقه دوم مسابقه که فولاد یک گل آفساید به پرسپولیس می‌زند، سه مرتبه سیدجلال برای دفع خطر مجبور شده بود از دفاع کناری‌اش فاصله بگیرد.

 

2
2

 

 

3
3

 

فولادی‌ها هم در نهایت از دور شدن حسینی بهترین بهره را بردند و گلی زدند که مهاجم این تیم فقط یک قدم در آ‏فساید قرار داشت.

 

4
4

 

فولاد در ادامه مسابقه هم بارها جلال حسینی را مجبور کرد که از دروازه تیمش فاصله بگیرد تا از فضای پشت او بهترین بهره را ببرند. چند فریم از این اتفاق که در طول نود دقیقه تکرار می‌شد را مشاهده می‌کنید.

 

5
5

 

 

6
6

 

 

7
7

 

 

8
8

 

البته برانکو در این سال‌ها ثابت کرده که زود می‌تواند تیمش را از این چالش‌ها نجات دهد. در دو فصل اخیر پرسپولیس به چنان بلوغ تاکتیکی رسیده که با هر ترکیب دفاعی کلین‌شیت می‌کرد. حالا هم با اضافه شدن مهدی شیری و محمد نادری به دفاع پرسپولیس، کمی آشفتگی و ناهماهنگی در قلب دفاع این تیم به وجود آمده که احتمالا مهم‌ترین دغدغه این روزهای پروفسور است.

 

9
danial بازدید : 78 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)

قبل از دیدار حساس یوونتوس برابر اتلتیکو مادرید آلگری خبر خوبی به هواداران تیمش داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسکای اسپورت، یوونتوس در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور رفت یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید در اسپانیا به مصافاتلتیکو مادرید برود.

ماسیمیلیانو آلگری سرمربی یووه قبل از این دیدار حساس خبرهای خوبی برای هواداران تیمش داشت. او تاکید کرد که مثلث خط دفاعی این تیم بعد از چند روز آسیب دیدگی و دوری از میادین می‌توانند به میدان روند.

او گفت: خوشبختانه هم کیلینی و هم بونوچی و بارزالی می‌توانند تا هفته آینده به شرایط بازی برسند و برابر اتلتیکومادرید به میدان روند. تنها غایب احتمالی ما در این دیدار کوادرادو خواهد بود.

غیبت مثلث خط دفاعی یووه که به مثلث BBC مشهور هستند باعث شده تا یووه در دو سه دیدار اخیر خود در خط دفاعی متزلزل ظاهر شود به ویژه در جام حذفی که با سه گل تن به شکست دادند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.

danial بازدید : 37 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)

سنگربان ایتالیایی پاری سن ژرمن از شانس برابر تیمش و منچستر یونایتد برای صعود به دور بعد سخن به میان آورد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکیپ، پاری سن‌ژرمن در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا باید به مصاف منچستر یونایتد برود.

بوفون قبل از این دیدار گفت: فوتبال بسیار عجیب و غریب است. تا یکی دو ماه پیش همه می‌گفتند که قرعه ما بسیار خوب است و به راحتی به دور بعد صعود می‌کنیم اما الان همه چیز تغییر کرده است. چه کسی می‌گفت که منچستر یونایتد تا این اندازه خوب می‌شود؟ بعد از دو ماه همه چیز تغییر کرد و الان شانس ما با منچستر یونایتد برای صعود برابر است.

سنگربان ایتالیایی پاری سن‌ژرمن درباره پیروزی برابر بوردو گفت: صرف نظر از نتیجه باید اعتراف کنم که عملکرد خوبی از خود نشان ندادیم. باید از نظر روحی بهتر از این شویم. اگر می‌خواهیم که برابر منچستر یونایتد نتیجه خوبی به دست آوریم باید بسیار بهتر از این ظاهر شویم.

بوفون در پایان گفت: متأسفانه کاوانی هم مصدوم شد و هنوز وضعیت او مشخص نیست. امیدوارم که او برابر یونایتد تیم را همراهی کند. خوشحالیم که حداقل وراتی به شرایط بازی برگشته است. حضور او در دیدار برابر بوردو امیدوار کننده بود و امیدواریم که برابر منچستر یونایتد هم بدون مشکل بازی کند.

danial بازدید : 39 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)

بدبیاری‌های پاری سن ژرمن ادامه دارد و این بار کاوانی مهاجم اروگوئه ای این تیم مصدوم شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اکیپ، پاری سن ژرمن در دیدار برابر بوردو توانست با تک گلی که ادینسونکاوانی به ثمر رساند به پیروزی برسد.

تیم پاریسی خود را آماده دیدار حساس برابر منچستر یونایتد در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا می‌کند.

خبر بد برای پاری سن ژرمن اینکه قبل از دیدار حساس برابر یونایتد کاوانی مصدوم شد و به احتمال خیلی زیاد به این بازی نرسد.

کاوانی در دیدار برابر بوردو مصدوم شد و بین دو نیمه از بازی تعویض شد و امباپه به جای او به میدان رفت.

پاری سن ژرمن این روزها مصدومان زیادی دارد. بازیکنانی مانند نیمار، وراتی و مونیه هم مصدوم هستند و به احتمال خیلی زیاد به بازی برابر منچستر یونایتد نرسند.

danial بازدید : 29 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)
شکست اتلتیکو صرفا نتیجه بازی خوب رئال نبود و از ضعف اتلتیکو هم نشات می‌گرفت.

به گزارش سایت نود، نکته مهم دربی مادرید، نه سبقت رئال از اتلتیکو، آخرین دربی گودین یا حتی پاسخ گرت بیل به انتقادات با گل، بلکه زیر سوال رفتن فلسفه پابرجای دیه‌گو سیمئونه با این سبک بازی بود.

البته هنوز دلیلی برای ناامیدی وجود ندارد چون اتلتی کماکان در لیگ مدعی است و در لیگ قهرمانان هم می‌تواند به فینال رویایی در خانه خودش راه یابد. از طرفی هنوز سنت برتری‌های یک بر صفر رئال پابرجاست و تازه این اولین باخت خانگی اتلتیکو در لیگ به حساب می‌آمد؛ هر چند از بخت بد اتلتیکو، این باخت تصویر خوب این فصل تیم را مخدوش کرد. در واقع ماجرا از شکست هفته قبل مقابل بتیس شروع شد. هواداران روخی بلانکو امیدوار بودند باخت مقابل بتیس در دربی تکرار نشود اما با نمایشی ضعیف‌تر از آن بازی، بار دیگر تیم قرمز و سفیدپوش با صفر امتیاز میدان را ترک کرد.

 نقطه قوت، نقطه ضعف شد

نقطه عطف دربی، موفقیت راموس در نبردی هوایی بود؛ جایی که در بین 3 مدافع رقیب، سر اول را زد و فرصت برای گل آکروباتیک کاسیمیرو فراهم شد. حالا کمی به عقب‌تر برگردیم؛ زمانی که اتلتی در فصل 2014-2013 بیش‌ترین گل‌هایش را از طریق ضربات سر و بازی هوایی به ثمر رساند و گل قهرمانی هم حاصل ضربه سر گودین مقابل بارسلونا بود. حالا آن نقطه قوت به عامل ضعف تیم سیمئونه تبدیل شده و دقیقا این تناقض ما را به یاد داستان «دکتر جکیل و مسترهاید» می‌اندازد. بله، اتلتیکو یک روی «فرشته خو» به نام دکتر جکیل و یک روی شیطانی به نام «آقای هاید» دارد؛ به این معنا که روزی فرشته‌وار هوادارانش را راضی می‌کند و روزی دیگر به اندازه شیطان، بد ظاهر می‌شود. اتلتیکو در بازی با رئال، خود همیشگی‌اش در 8 سال حضور سیمئونه را از یاد برد و برای اولین بار دیدیم که به جای فشار و پرس روی حریف، دور شدن توپ در اولویت بود. سیمئونه در این مدت به اندازه کل تاریخ اتلتیکو، افتخار نصیب باشگاه کرده و در هیچ برهه‌ای به اندازه دوران فعلی، تنفر ایجاد نکرده است.

 اشتباهات تاکتیکی

مشکل اتلتی در دربی مادرید، نه مصدومان و غایبان دربی بلکه عدم وجود جایگزین‌های مناسب بود. توماس پارتی در این بازی اصلا شرایط روحی و روانی مناسبی نداشت. کورآ آمادگی لازم را در خود نمی‌دید و سیمئونه جایگزینی برای او در نظر نگرفت. در واقع وقتی رگیلون از یک سو و وینیسیوس از سوی دیگر به سمت دروازه رئال هجوم می‌بردند، کوارا تدبیری برای ایجاد سد مقابل این سیل تهاجم نداشت و در نهایت هر 3 گل رئال حاصل بازی ترکیبی این 2 بازیکن تهاجمی بود. قفل شدن ذهن سیمئونه در برخی دقایق کاملا واضح به نظر می‌رسید و او حتی آن خاصیت همیشگی خودش یعنی تهییج هواداران و اعتراض به داوران را فراموش کرد. 

میلاد نادری بازدید : 36 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)
لیورپول بار دیگر به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برگشت.

به گزارش وب‌سایت نود، لیگ برتر انگلیس از ساعت 18:30 با برگزاری 5 دیدار پیگیری شد.

لیورپول در خانه میزبان بورنموث بود. در این دیدار شاگردان کلوپ به پیروزی راحتی دست یافتند و موفق شدند 3-0 از سد مهمان عبور کنند. مانه در دقیقه 24، واینالدوم در دقیقه 34 و صلاح در دقیقه 48، 3 گل قرمزها را به ثمر رساندند. لیورپول با این پیروزی جایگاه خود را در صدر جدول از منچسترسیتی پس گرفت و اختلاف خود با این تیم را به 3 امتیاز افزایش داد.

در دیگر دیدار مهم این هفته آرسنال با دو گل ایووبی و لاکازت در برابر گل به خودی کولاسیناک در خانه هادرسفیلد تاون به پیروزی 2-1 رسید. آرسنال با این پیروزی هم امتیاز چلسی شد، اما به دلیل تفاضل گل کمتر در رتبه ششم قرار دارد. منچستریونایتد نیز با پیروزی 3-0 برابر فولام با 51 امتیاز در رده چهارم قرار دارد.

کریستال پالاس در خانه به تساوی 1-1 برابر وست هم یونایتد رضایت داد. کاردیف نیز در زمین ساوتهمپتون 2-1 به پیروزی رسید و واتفورد با تک گل آندره گری 1-0 از سد اورتون عبور کرد.

منبع:نود

میلاد نادری بازدید : 35 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)
برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با این نظر که لیگ به دو قسمت تبدیل شده است، موافقم و اعتقاد دارم هر بازی برای تیم‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد.

 برانکو ایوانکویچ درباره آخرین وضعیت تیمش قبل از بازی با فولاد اظهار داشت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما بعد از بازی با پدیده حالا یک بازی سخت دیگر در اهواز با فولاد پیش‌رو داریم؛ یک تیم بسیار عالی که در بازی‌های اخیر خود نشان داده متحول شده است. بازیکنان ما به خوبی به مسئولیت خود آشنا هستند و می‌دانند که چه وظیفه سنگینی در اهواز روی دوش آنهاست. برای این مسابقه همه بازیکنان را در اختیار داریم و فقط شجاع خیلی‌زاده به دلیل محرومیت اجازه همراهی تیم را ندارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد استفاده از مهدی ترابی را در ترکیب اصلی دارد و اینکه وضعیت بودیمیر به چه شکل است؟ توضیح داد: ترابی می‌تواند در مقابل فولاد اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام دهد و نام او را در لیست این بازی قرار داده‌ایم. در مورد بودیمیر باید بگویم با ضربه‌ای که به سر او در بازی با پدیده برخورد کرد، فعلا نمی‌توانیم روی این بازیکن برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی حساب کنیم، اما در لیست بازی خواهد بود.

برانکو در واکنش به این سوال که چه شناختی از تفکرات افشین قطبی دارد و اولین تقابلش با این مربی که به مانند وی سابقه قهرمانی با پرسپولیس و سرمربیگری تیم ملی را در کارنامه مربیگری خود دارد، عنوان کرد: برای افشین قطبی احترام زیادی قائلم و او را یک مربی بین‌المللی می‌دانم. قطبی با پرسپولیس به قهرمانی لیگ رسیده و سرمربیگری تیم ملی را هم بر عهده داشته است. او در چند کشور مربیگری کرده و طبیعی است تجارب بین‌المللی خوبی داشته باشد. قطبی مربی روشنفکر و خیلی عاقل و باهوش است. می‌دانم که فولاد با جذب چنین مربی خود را کاندیدای قهرمانی کرده و در دو بازی اخیری که آنها مقابل تراکتورسازی و پارس‌جنوبی انجام دادند به خوبی این مسئله را ثابت کردند. به خاطر همین می‌گویم بازی سختی را دراهواز پیش‌رو خواهیم داشت.

 

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند لیگ ایران به دو قسمت تبدیل شده، چند تیم که برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند و بقیه تیم‌ها برای بقا و در چنین شرایطی لیگ جذاب‌تر از همیشه شده است. یادآور شد: بله دقیقاً همین طور است. در چنین شرایطی هیچ بازی آسانی در لیگ پیش‌روی پرسپولیس نخواهد بود. برای هر تیمی از جمله تیم ما هر مسابقه حکم بازی مرگ و زندگی دارد.

میلاد نادری بازدید : 35 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)
پرسپولیس و سپاهان در صورت حفظ روند شکست ناپذیری خود رکورددار تاریخ لیگ برتر خواهند شد.

به گزارش وب سایت نود، هرچند که با توقف سپاهان برابر صنعت نفت و پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده بین این دو تیم در جدول رده‌بندی فاصله ایجاد شد ولی همچنان برابر تعداد باخت پرسپولیس و سپاهان عدد صفر درج شده است تا با شکست‌ناپذیری تا هفته شانزدهم با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر شوند.پیش از این پرسپولیس در لیگ هفتم موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود.
سپاهان اما در هفته هفدهم کار چندان سختی برای حفظ شکست‌ناپذیری و شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر ندارد.این تیم در خانه برابر سپیدرود انتهای جدولی بازی می‌کند که در مدت حضور در لیگ برتر تنها یک بار خارج از خانه به پیروزی رسیده است.پرسپولیس ولی کار مشکل‌تری برای تاریخ‌سازی دارد.این تیم در اهواز باید به دیدار فولاد خوزستان برود که هدایت آن بر عهده افشین قطبی است.


تقابل پرسپولیس با افشین قطبی که سرخپوشان آخرین قهرمانی خود تا قبل از حضور برانکو را با این مربی جشن گرفتند جذابیتهای خاص خود را دارد.ولی یکی از مواردی که این بازی را دیدنی‌تر می‌کند آن است که پرسپولیس لیگ هفتم رکورد شکست‌ناپذیری ابتدای فصل خود را با سرمربیگری افشین قطبی ثبت کرد و حال سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس به دنبال غلبه بر صدرنشین لیگ است که تا هم وضعیت فولاد در جدول رده‌بندی بهبود یابد و هم بهترین رکورد شکست‌ناپذیری تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر همچنان به نام پرسپولیس قطبی ثبت باشد.البته افشین قطبی در خصوص حفظ رکورد تاریخ لیگ برتر نمی‌تواند کاری کند و سپاهان در صورتیکه برابر سپیدرود متحمل شکست نشود این رکورد را خواهد شکست.
پرسپولیس فصل گذشته در اولین دیدار خارج از خانه خود در نیم فصل دوم در اهواز مقابل فولاد توانست رکورد طولانی‌ترین زمان گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر را بشکند هرچند که نهایتاً در آن بازی دروازه این تیم باز شد.حال باید دید برانکو ایوانکوویچ که تاکنون هیچ وقت برابر فولاد بازنده نبوده و رکوردهای زیادی را توانسته به همراه پرسپولیس خلق کند آیا در این جدال هم می‌تواند بی‌شکست از میدان خارج شود؟

منبع:نود
 

میلاد نادری بازدید : 38 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حوزه مالی ما کاملاً شیشه‌ای است و در پرسپولیس نمی‌شود چیزی را پنهان کرد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از فارس، ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه، گفت: من دو روز پیش با آقای برانکو صحبت کردم و گفتم اگر نیاز به جذب بازیکنی است به ما اعلام کند تا بازیکن جدید را جذب کنیم اما او گفت که لیست ما بسته شده و نیاز به جذب بازیکن نیست. 

او درباره معرفی اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم افزود: نفرات عضو هیأت مدیره را نمی‌دانم که چه کسانی هستند اما وزیر ورزش و جوانان گفته بود که تا آخر هفته نام اعضای هیأت مدیره معرفی خواهد شد که به تعطیلات آخر هفته خوردیم و از طرف دیگر آقای سلطانی‌فر سفرهای استانی به مناسبت دهه مبارک فجر داشت و در خارج از تهران حضور داشت و به همین دلیل فرصت نهایی کردن نام اعضای هیأت مدیره نشد اما فکر می‌کنم تا چند روز آینده نام این نفرات اعلام شود. 

عرب که با رادیو جوان صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم مثل فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال حکم مدیرعاملی دریافت خواهید کرد، تصریح کرد: این مسأله در دست وزیر ورزش است و باید دید که چه تصمیمی گرفته می‌شود اما به هر حال من اطلاع دقیقی از این مسأله ندارم و این موضوع در حیطه اختیارات وزیر محترم ورزش و جوانان است. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره نحوه گرفتن پاداش لیگ قهرمانان آسیا افزود: ما در گرفتن این پاداش مشکل داشتیم چرا که قبلاً هر سه نفر، نفری 150 هزار دلار می‌توانستند با خود پول بیاورند و بعد از آن صحبت از ماهی 300 هزار دلار شد تا به ما پرداخت کنند که این اتفاق هم رخ نداد. سپس به ما اعلام شد که حساب ارزی معرفی کنید اما ما به خاطر تحریم‌ها حساب ارزی نداشتیم تا اینکه در نهایت سفارت ایران در مالزی را معرفی کردیم و به همین دلیل به ازای هر روز کاری 500 هزار رینگت مالزی به ما پرداخت می‌شود که حدود روزی یک میلیارد و 200 - 300 میلیون تومان می‌شود. از طرف دیگر به دلیل تعطیلات ما در ایران و تعطیلات کشور مالزی و همین‌طور تقارن با عید چینی ها کار سختی برای گرفتن این پول داشتیم اما در نهایت اواخر هفته قبل ما پارت آخر این پول را گرفتیم البته از قبل مقداری هزینه کرده بودیم و در فینال لیگ قهرمانان آسیا و پاداش‌هایی به بازیکنان این پول مصرف شده بود. همچنین بخشی از هزینه‌های جاری را از این پول صرف کرده بودیم اما در نهایت مبلغی ماند و قرار شد پس از تشکیل کمیته انضباطی جرائم را از آن کم کنند و مابقی این پول را به ما بدهند. فکر می‌کنم حدود 425 هزار دلار باقی‌مانده که باید این پول به حساب سفارت ایران در مالزی واریز شود و باز هم به همان طریق این پول را تحویل بگیریم. 

او در خصوص اینکه در فضای مجازی عنوان می‌شود اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس به استقلالی‌ها بیشتر پول می‌دهد، گفت: ما در باشگاه کمیته پایش قرارداد داریم و تصمیماتمان را بر اساس خردجمعی می‌گیریم و همه چیز بر اساس قرارداد اجرایی می‌شود. به هر حال در جریان کار اسپانسری همیشه اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که قطعاً قابل حل است. اول باید دید که استقلال چقدر پول گرفته و من نمی‌دانم که آنها چقدر پول گرفتند و به همین دلیل در این زمینه اظهارنظر هم نمی‌کنم اما مطمئناً اگر موضوعی هم باشد با اسپانسر گفت‌وگو کرده و آن را حل و فصل می‌کنیم. حوزه مالی در باشگاه پرسپولیس شیشه‌ای است و در این باشگاه نمی‌شود چیزی را پنهان کرد. ما باید شرایط مالی را مدیریت کنیم همانطور که درآمدهایمان را مدیریت می‌کنیم. 

عرب در خصوص اتفاقاتی که درباره سوپرجام هنوز ادامه دارد و گفته می‌شود جلسه‌ای در این باره برگزار خواهد شد افزود: کمیته انضباطی و کمیته استیناف رأی این بازی را 3 بر صفر به سود ما اعلام کردند اما استقلالی‌ها در این باره درخواست استیناف کردند و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این خصوص مورد سؤال هستند چرا که باشگاه نقشی در برگزاری بازی ندارد و به ما می‌گویند که بازی کنیم و ما هم بازی می‌کنیم همان‌طور که تا شب عید 10 بازی داریم که 2 بازی آسیایی هم در آن وجود دارد. به هر حال ما هم به این جلسه دعوت شدیم اما قبلاً دفاعیاتمان را داده‌ایم. با این همه جلسه استماع برای ما در نظر گرفته‌اند و ما هم در این جلسه شرکت خواهیم کرد و هواداران بدانند که این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حقی از باشگاه پرسپولیس ضایع نشود. هواداران بدانند که ما این موضوع را پیگیر هستیم و به همین دلیل حضور در این جلسه را پذیرفتیم و با نمایندگان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال آنجا می‌رویم تا از حق باشگاه خودمان دفاع کنیم. به هر حال بازی پرسپولیس و استقلال یک بازی معمولی نیست که شما شب قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید بلکه هر تیم در این بازی 50 هزار تماشاگر دارد و اگر تماشاگران به ورزشگاه بیایند و بازی انجام نشود و تیمی نیاید آن جمعیت بحران امنیتی ایجاد می‌کنند. این نظر درستی است که باید در شورای تأمین این موضوع بررسی شود. آن زمان گفتند که استقلال ترکیه بوده اما با این حال آنچه به ما مربوط می‌شود این است که نمایندگانمان را معرفی کردیم تا در این جلسه حضور داشته باشند و زمان جلسه استماع را هم پذیرفتیم تا از حقوق باشگاه دفاع کنیم. 

میلاد نادری بازدید : 32 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
دیدارهای هفته هفدهم لیگ با برگزاری ۵ دیدار در روز یکشنبه ۲۱ بهمن آغاز خواهد شد که در مهمترین بازی در اهواز فولاد خوزستان و پرسپولیس با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

پرسپولیس-فولاد:
ساعت ۱۵:۰۰ – ورزشگاه غدیر
تیم داوری: 
داور:رضا کرمانشاهی ،کمک ها: محمدرضا منصوری و حمید سبحانی ،کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و رضا تارخ،داور چهارم: فرزاد بهرامی ناظر: علیرضا یزدانی
به گزارش وب سایت نود، پرسپولیس در شرایطی در هفته هفدهم به مصاف فولاد خوزستان می‌رود که هفته گذشته با برتری مقابل پدیده در صدر جدول قرار گرفت و برای ادامه پیشتازی در کورس نفس‌گیر بالای جدول، احتیاج به پیروزی در این دیدار دارد.پرسپولیس اگر در این بازی هم بتواند روند شکست ناپذیری خود را حفظ کنند رکورد تاریخ لیگ برتر را خواهند شکست و بیشترین تعداد بازی بدون باخت را در ابتدای فصل پشت سر خواهند گذاشت.
حریف پرسپولیس، فولاد خوزستان از هفته پانزدهم افشین قطبی را به عنوان سرمربی به خدمت گرفته است.سرمربی‌ای که پرسپولیسی‌ها با او خاطره فراموش نشدنی قهرمانی در لیگ هفتم را دارند و همین امر جذابیت‌های این دیدار را مضاعف می‌کند.برانکو و قطبی علاوه بر اینکه دو سرمربی موفق پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند هر دو در مقطعی سرمربی تیم ملی نیز بودند که البته حضور برانکو در تیم ملی طولانی‌تر و پرافتخارتر بوده است.
برانکو از زمانیکه عهده‌دار هدایت پرسپولیس شده نه تنها هیچ وقت مقابل فولاد خوزستان شکست نخورده بلکه هیچ تیمی را به اندازه فولاد مغلوب نکرده و در ۷ تقابل برابر این تیم صاحب ۵ پیروزی و ۲ تساوی شده است.قاطع‌ترین برد پرسپولیس و سنگین‌ترین شکست فولاد در این فصل در دیدار رفت اتفاق افتاد که پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت.
پرسپولیس در این دیدار شجاع خلیل زاده را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت و احتمالاً برای اولین بار محمد نادری در ترکیب اصلی این تیم قرار خواهد گرفت.مهدی ترابی ستاره ملی‌پوش پرسپولیس نیز این فرصت را دارد که نخستین تجربه خود را با پیراهن این تیم کسب کند.
علی غلام‌زاده و میلاد بدرقه را به دلیل محرومیت، فولاد را در این بازی همراهی نخواهند کرد و سینا مریدی و عبدالله کرمی به دلیل مصدومیت شانس بسیار کمی برای بازی مقابل پرسپولیس دارند. رافائل مسی بوولی، مهاجم کامرونی جدید فولاد نیز سورپرایز قطبی برای پرسپولیس خواهد بود. این بازیکن که از لیگ چین به فولاد آمده، قرار است اولین بازی‌اش برای فولاد را مقابل پرسپولیس انجام دهد.


سایر دیدارهای لیگ:
به جز دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس، ۴ بازی دیگر در روز یکشنبه برگزار می‌شود.در تبریز دو تیم رکورددار تساوی یعنی ماشین‌سازی تبریز و صنعت نفت آبادان به مصاف هم می‌روند.در مشهد پدیده برای پایان روند ۴ بازی بدون برد و بازگشت به کورس قهرمانی، استقلال خوزستان که در قعر جدول جای دارد را باید از پیش رو بردارد.
در قائمشهر، نساجی میزبان تراکتورسازی تبریز است.لینکز سرمربی تراکتورسازی در اولین تجربه بازی خارج از خانه دیدار تیمی می‌رود که در ۷ دیدار اخیر خانگی خود شکستی نداشته است.در آخرین بازی نیز سپاهان میزبان سپیدرود رشت است.زردپوشان اصفهان مانند پرسپولیس به دنبال حفظ روند شکست ناپذیری خود و شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر هستند.سپاهان برای بازگشت به صدر جدول و سپیدرود برای فرار از سقوط به امتیاز این دیدار احتیاج مبرم دارند.

منبع:نود

 

danial بازدید : 57 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
دربی جنجالی مادرید با پیروزی سفیدپوشان پایان یافت تا تیم سولاری به 5 امتیازی بارسلونا برسد.

به گزارش وبسایت نود، رئال مادرید در یک دیدار پراتفاق و هیجان انگیز موفق شد در مقابل تیم همشهری به برتری 3-1 برسد تا به لطف این پیروزی به رده دوم برسد. در این مسابقه اتلتیکو در نیمه دوم یک اخراجی داشت.

رئال مادرید که در هفته های اخیر با کسب نتایج خوب روحیه گرفته بود، در دربی مادرید نیز شروع خوبی داشت و خیلی زود دروازه تیم سیمئونه را باز کرد. دقیقه 15 بازی بود که کرنر ارسالی از جناح راست با اثرگذاری راموس همراه شد و کاسیمیرو با ضربه ای قیچی برگردان و به زیباترین شکل ممکن دروازه حریف را باز کرد تا مسابقه 1-0 شود.

بعد از این گل، اگرچه اتلتیکو در خلق موقعیت جدی گلزنی خیلی موفق نبود ولی ده دقیقه بعد به گل تساوی رسید. یک توپگیری در میانه میدان که به نظر خطا می رسید و حتی کار به VAR هم کشیده شد، منجر به ضدحمله برای اتلتیکو شد و توپ به گریزمن رسید و او با ضربه ای دقیق بازی را 1-1 کرد.

اما این پایان کار نیمه نخست این مسابقه جذاب نبود. در اواخر نیمه اول نفوذ وینیسیوس از جناح چپ با خطای خیمنز همراه شد و اگرچه این صحنه هم مشکوک بود (محل خطا) و بار دیگر داور از VAR کمک گرفت، ولی در نهایت نقطه پنالتی را نشان داد. راموس پشت توپ ایستاد و بازی را 2-1 کرد.

نیمه دوم اتلتیکو شروع بهتری داشت، موراتا به دو فرصت خوب رسید یکی را از دست داد و دیگری به زیبایی تبدیل به گل شد ولی داور بار دیگر از VAR کمک گرفت و این بار با تغییر نظر، این گل را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه 57 بیل هم وارد زمین شد و رئال مادرید بعد از عبور از فشار ابتدایی اتلتیکو در نیمه دوم، به خوبی بازی را کنترل کرد تا اینکه به گل سوم هم رسید. پاس عالی مودریچ در دقیقه 74 به بیل رسید و ضربه زمینی این بازیکن ولزی بازی را 3-1 کرد. این صدمین گل بیل برای رئال مادرید بود.

دقایقی بعد هم توماس با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شد تا عملاً کار اتلتیکو تمام شود. با این باخت اتلتیکو رده دوم را به رقیب همشهری داد.

danial بازدید : 46 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)

میکو فوتبال-فدراسیون فوتبال امارات و ایران گزینه‌های مشترکی برای انتخاب سرمربی بعدی خود دارند.

به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ به پایان رسید و تیم ملی فوتبال قطر توانست جام قهرمانی را بالای سر برد.

تیم‌های ملی ایران و امارات سرنوشت مشابهی داشتند و هر دو تیم با شکست برابر حریفان خود در نیمه نهایی از صعود به فینال بازماندند.

هدایت امارات را زاکرونی ایتالیایی برعهده داشت و کارلوس کی‌روش پرتغالی مرد نخست نیمکت ایران بود و در نهایت هم هر دو مربی به خاطر ناکامی در این رقابت بزرگ از کار برکنار شدند و یا بهتر است که بگوییم که قرارداد آنها تمدید نشد.

هم فدراسیون فوتبال امارات و هم فدراسیون فوتبال ایران به دنبال انتخاب سرمربی سرشناس خارجی هستند. روزنامه عربی کوره از سه مربی سخن به میان آورد که گزینه‌های اصلی هدایت امارات هستند و جالب اینکه این سه مربی گزینه‌های هدایت ایران هم هستند.

زلاتکو دالیچ، هروه رنار و فان مارویک سه گزینه اصلی هدایت تیم ملی فوتبال امارات هستند که هر سه گزینه هم از نامزدهای فدراسیون فوتبال ایران هم هستند و باید دید که در نهایت دو تیم امارات و ایران از بین این سه گزینه دست به انتخاب می‌زنند یا باید منتظر مربی‌های دیگر باشیم.

انتهای پیام

  • منبع:ایسنا
danial بازدید : 66 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
پارگی رباط پای محمدرضا خلعتبری بازیکن جدید تیم فوتبال ذوب آهن تایید شد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از مهر، محمدرضا خلعتبری که در نیم فصل اول یکی از بازیکنان کلیدی تیم پدیده محسوب می شد، در نقل و انتقالات نیم فصل با نظر علیرضا منصوریان به تیم ذوب آهن رفت.

در شرایطی که ذوب آهن انتظار داشت بتواند با کمک خلعتبری به وضعیتش در جدول لیگ برتر سر و سامان بدهد، این بازیکن در اولین بازی نیم فصل دوم مقابل نساجی مازندران به شدت مصدوم و دچار پارگی رباط پا شد.

خلعتبری امروز از پایش MRI گرفت تا پزشکان به صورت دقیق تری وضعیتش را بررسی کنند. نتیجه این MRI هم تایید پارگی رباط و دوری چند ماهه خلعتبری از میادین بود.

به این ترتیب خلعتبری نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را به صورت کامل از دست داد.

  • مهر

تعداد صفحات : 3

درباره ما
میکو ،وبسایت فوتبالی درجه یک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد کی روش در تیم ملی فوتبال؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 138
  • بازدید سال : 1,322
  • بازدید کلی : 7,435
  • کدهای اختصاصی