loading...
میکو فوتبال
میلاد نادری بازدید : 62 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (1)

در فوتبالی که بخشی از مهم‌ترین تصمیم‌ها و واکنش‌ها را از شبکه‌های اجتماعی وام می‌گیرد، بیش از حد بزرگ‌شدن یک درگیری در فضای خارجی یک استادیوم، تجربه چندان عجیبی نخواهد بود. گادوین منشا با یک گل استثنایی و البته ارسال یک پاس گل برای هم‌تیمی‌ها در نبرد با فولاد، ستاره اول این بازی بود و بعد از مدت‌ها یک نمایش درخشان در فوتبال ایران را پشت سر گذاشت. تنها لحظاتی بعد از پایان این مسابقه اما گل هلندی این ستاره به حاشیه رانده شد تا همه مشغول تحلیل صحنه درگیری مهاجم نیجریه‌ای باشند. در تصاویر پیدا بود که منشا یک هوادار را هل داده و برخورد تندی با او داشته است اما آنچه قبل از عصبانیت گادوین اتفاق افتاده و موجبات خشم او را فراهم آورده، قابل تشخیص به‌نظر نمی‌رسید. در روایت‌های شفاهی از این صحنه، گفته می‌شد که یک هوادار موهای مهاجم استقلال را کشیده و با شوخی‌های ناخوشایندش این بازیکن را عصبانی کرده است. مدیرعامل باشگاه استقلال نیز بر این روایت صحه گذاشت. با وجود این کمیته اخلاق با یک طرح ضربتی از راه رسید و منشا را تا اطلاع ثانوی از هرگونه فعالیت فوتبالی در ایران محروم کرد. «تا اطلاع ثانوی» به‌طور معمول اسم رمز محرومیت‌های کوتاه‌مدت در فوتبال ایران است. پیش از این، وریا غفوری و محسن مسلمان نیز در ماجرای مربوط به عکس‌های‌شان در مجاورت قلیان، تا اطلاع ثانوی محروم شده و به سرعت به میادین فوتبال برگشتند.

رفتار منشا در استانداردهای فوتبال، یک رفتار متناسب و حرفه‌ای نبوده و هر فوتبالیستی در هر نقطه از دنیا، پس از چنین درگیری‌هایی با جریمه سنگین و محرومیت‌های احتمالی دست و پنجه نرم خواهد کرد. با وجود این ستاره‌های باشگاه‌های اروپایی در سفرهای شهر به شهر برای برگزاری بازی‌های مختلف، تقریبا هیچ‌وقت در موقعیتی مثل منشا قرار نمی‌گیرند. آنها از گیت‌های مخصوص به‌خودشان عبور می‌کنند و هوادارها نیز در فاصله‌هایی کاملا مشخص، می‌توانند درخواست امضا و سلفی را با این ستاره‌ها در میان بگذارند. در اهواز اما با فوتبالیست‌های شناخته‌شده، درست مثل هواداران فوتبال برخورد می‌شود. در نخستین لحظات بعد از پایان هر بازی، تماشاگرها به سادگی در مسیر زمین تا رختکن استقلال یا پرسپولیس تردد می‌کنند و هیچ مانعی را در مقابل خودشان نمی‌بینند. پیش از سوار شدن بازیکنان به اتوبوس نیز هوادارها بدون هیچ مشکلی در کنار آنها راه می‌روند. کمیته اخلاق می‌تواند به سرعت به هر پرونده‌ای ورود کندو از هر بازیکن، یک «مقصر» بسازد اما کدام کمیته موظف است به بحران نظم در استادیوم‌های جنوبی ایران ورود کند؟ چرا تماشاگرها اجازه دارند با «سنگ» به درون استادیوم بروند و بعد از دریافت هر گل، زندگی یک نوجوان را تهدید کنند؟ اگر در همین فضای شلوغ، سوءقصدی برای یک فوتبالیست اتفاق بیفتد، مسئولان مربوطه چه پاسخی درباره این اتفاق خواهند داشت؟

کمیته اخلاق در کوتاه‌ترین زمان ممکن منشا را «معلق» کرده اما سؤال اینجاست که چرا در موارد قبلی، به این سرعت و صراحت حکمی از سوی این کمیته صادر نشده است؟ چرا وقتی ویدئوی سیلی‌زدن علی دایی به یک نفر پس از پایان دیدار سایپا و پرسپولیس منتشر شد و اتفاقا بازتاب‌های زیادی نیز داشت، کمیته اخلاق به جز سکوت و صبر، کار دیگری انجام نداد؟ چرا درگیری ترسناک بین بازیکنان پرسپولیس و سایپا، هیچ محرومیتی را رقم نزد؟ چرا وقتی دستیار کارلوس کی‌روش در تونل آزادی تلفن همراه یک خبرنگار را می‌گرفت و با زبان تهدید، اقدام به کتک زدن او می‌کرد، شاخک‌های کمیته اخلاق حساس نشد؟ اگر قرار به صادر کردن آرای سلیقه‌ای باشد، بهتر است کمیته اخلاق نام دیگری برای خودش انتخاب کند. چرا که رعایت عدالت و تسلیم‌نشدن در مقابل جو، باید مهم‌ترین اولویت نهادی شبیه به این باشند.

گادوین منشا در شروع دوره زمستانی نقل و انتقالات، در فهرست مازاد باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. او در معرض فراموشی و پیوستن به یک تیم متوسط و شاید حتی ترک فوتبال ایران بود اما ناگهان یک پیشنهاد، مسیر زندگی ورزشی‌اش را عوض کرد. منشا به رقیب پرسپولیس پیوست و بعد از نخستین گل برای استقلال، به لوگوی این تیم بوسه زد. بازیکن مازاد سابق، حالا تیتریک شده بود و باید بیشتر از همیشه از رفتارش مراقبت می‌کند. گادوین حتی با وجود این رای، هنوز می‌تواند تیمش را در آسیا همراهی کند. محرومیت او تنها برای دیدارهای داخلی اعمال شده و با توجه به تقویم استقلال، ممکن است این بازیکن نهایتا یک بازی را از دست بدهد. حتی اگر این محرومیت طولانی شود، ایسما، مرتضی تبریزی و روح‌الله باقری برای جنگیدن بر سر جایگاه منشا نبرد تازه‌ای را آغاز خواهند کرد. حتی با وجود درخشش مرد نیجریه‌ای، زندگی بدون او برای استقلال، یک زندگی جهنمی نخواهد بود.

 همشهری ورزشی

میلاد نادری بازدید : 61 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

 هیچ‌کس تصور نمی‌کرد گادوین منشا ظرف چند هفته از فهرست خروج پرسپولیس به صفحه اول روزنامه‌ها برسد. حالا همه از صحنه درگیری او با یکی از هواداران در اهواز صحبت می‌کنند و کمیته اخلاق نیز با محروم‌کردن این بازیکن، ثابت کرده که تا حدودی تحت‌تأثیر گمانه‌زنی‌ها در فضای مجازی قرار دارد. منشا نخستین بازیکنی نیست که به‌دلیل درگیری، با محرومیت روبه‌رو می‌شود. در چند سال گذشته، چند مربی و بازیکن دیگر نیز در چنین شرایطی، از سوی کمیته اخلاق و یا کمیته انضباطی، به سختی جریمه شده‌اند.

یک سال محرومیت برای غزال

از درگیری معروف خداداد عزیزی با خبرنگار شیرازی پس از پایان دیدار پیام مشهد و فجر شیراز، هیچ فیلمی منتشر نشد اما افرادی که در نزدیکی صحنه بودند، خیلی زود به عمق فاجعه پی بردند. خبرنگار مضروب حتی حکم جلب خداداد را نیز گرفت اما در نهایت با رضایتش، مانع از بازداشت‌ عزیزی شد. با وجود این، کمیته انضباطی در این مورد تشکیل جلسه داد و خداداد را به‌مدت یک سال از فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد. عزیزی زودتر از پایان این رأی اولیه، به فوتبال برگشت.

چاقویی با محرومیت شش‌ماهه!

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، مهرماه گذشته به ماجرای درگیری 2 بازیکن در رختکن تراکتورسازی ورود کرد. در جریان دعوایی که گفته می‌‎شد پای یک قبضه «چاقو» نیز در آن وسط بوده، کیانی با مهره جوان تراکتوری‌ها درگیر شده بود. کاپیتان تبریزی‌ها پس از این درگیری، به‌مدت 6‌ماه از همراهی تیمش محروم شد و عارف آقاسی جوان نیز 2‌ماه از میادین دور ماند. کیانی تقریبا 4‌ماه از دوره محرومیتش را سپری کرد و سپس مورد بخشش قرار گرفت.

 قطر و 9‌ماه پرخطر

موضوعی که هواداران پرسپولیس در مورد منشا به آن استناد می‌کنند، محرومیت شدید خانزاده در اردیبهشت‌ماه سال 1394است. مدافع جوان پرسپولیس، در پی هجوم به یکی از هواداران تیمش پس از مسابقه خارج از خانه با لخویا، 9‌ماه از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شد. در این پرونده، سوشا مکانی نیز با 3جلسه محرومیت تعلیقی و جریمه 5میلیون ریالی مواجه شد. محرومیت 9ماهه برای یک درگیری، حکم بسیار سنگینی از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای خانزاده محسوب می‌شد.

زد و خورد در تونل

پس از شکست جنجالی تیم ملی در مقابل عربستان در بهار 88، ماجرای عجیبی در ورزشگاه آزادی رخ داد. یکی از این ماجراهای عجیب، درگیری چند ملی‌پوش با یک هوادار بود که خبرش به سرعت در فضای مجازی پیچید. حسین کعبی، سیاوش اکبرپور و سیدمهدی رحمتی پس از پایان بازی در تونل آزادی با یک هوادار معترض درگیر شدند و او را از ناحیه چشم مصدوم کردند. کمیته انضباطی این مهره‌ها را 5جلسه از همراهی تیم‌های باشگاهی‌شان محروم کرد. در واقع آنها به‌خاطر کاری که در لباس تیم ملی انجام داده بودند، با محرومیت در رده باشگاهی روبه‌رو شدند.

 امیرحسین و فرزاد؛ یک جنگ ادامه‌دار

مرداد سال گذشته، پیکان و تراکتورسازی به‌صورت مشترک در هتل المپیک تهران اردو داشتند. امیرحسین صادقی و فرزاد حاتمی که از مدت‌ها قبل با هم مشکل داشتند، در هتل با هم روبه‌رو شدند و ابتدا به‌صورت لفظی و سپس به‌صورت فیزیکی با هم درگیر شدند. کار به‌تدریج بالا گرفت و حتی پای سلاح سرد هم وسط آمد. هر دو بازیکن ابتدا به‌خاطر خسارت‌زدن به هتل و سپس به‌خاطر زیر‌سؤال بردن فوتبال، مورد سرزنش قرار گرفتند. کمیته اخلاق هر دو نفر را تا اطلاع ثانوی از همراهی تیم‌شان محروم کرد و آنها حدود یک‌ماه دور از زمین فوتبال بودند. جالب اینکه هر دو نفر حتی بعد از بازگشت، برای مدتی در تیم‌هایشان نیمکت‌نشین شدند.

همشهری ورزشی

میلاد نادری بازدید : 68 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

سازمان لیگ با لغو بازی استقلال – نفت مسجدسلیمان مخالفت کرده و به احتمال زیاد بازی فوق در همان تاریخ قبلی (جمعه هفدهم اسفند) در استادیوم آزادی برگزار خواهد شد. این مسئله (لغو نشدن بازی) با واکنش بازیکنان استقلال در هتل محل اقامت‌شان توأم شده بود. شاگردان وینفرد شفر با اشاره به اینکه تیم باید طی کمتر از ۳ روز، دو مسابقه دشوار برگزار کند، با اعتراض می‌گفتند: «کارمان شده اردو، پرواز، هتل و مسابقه. حالا باید تا آخر سال همین رویه را ادامه بدهیم. اصلاً انگار تا آخر اسفند باید در خط فرودگاه – ورزشگاه کار کنیم. از هواپیما و فرودگاه باید سریع برویم استادیوم و مسابقه بدهیم.» 

میلاد نادری بازدید : 58 سه شنبه 14 اسفند 1397 نظرات (0)

در میان گروه های تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا 2019، قرعه استقلال از همه دشوارتر است. نام هایی که بخش بزرگی از قدرتشان را مدیون شرایط و امکاناتی هستند که آن ها را بزرگ تر جلوه می دهد، باید با استقلال رقابت کنند تا جایگاهی میان بهترین تیم های فوتبال آسیا داشته باشند. آیا الدحیل، العین و الهلال واقعا تیم های خطرناکی هستند یا اسم های ثروتمند آنان تنها دلیل ترسیدن ما از آن ها است؟

الهلال؛ پرادعاترین مدعی

یکی از چهار باشگاه عربستان که در همه فصل های بالاترین سطح فوتبال این کشور حضور داشته، این باشگاه 61 ساله است. الهلال با 58 قهرمانی داخلی و خارجی، پرافتخارترین باشگاه فوتبال عربستان هم هست. دو قهرمانی آسیا، دو قهرمانی جام برندگان آسیا و یک قهرمانی سوپرجام آسیا مهم ترین افتخارات الهلال در قاره کهن است. تیمی که در پایان هفته بیست و دوم لیگ حرفه ای عربستان، با 55 امتیاز صدرنشین لیگ نام گرفته و فاصله ای شش امتیازی با النصر دارد. الهلال بهترین خط حمله عربستان را با 55 گل زده دارد که البته بخش بزرگی از آن را مدیون بافتیمبی گومیس، مهاجم فرانسوی خود است. گومیس در 21 بازی برای الهلال 17 گل زده تا ستاره اصلی تیم پایتخت عربستان باشد.

شاگردان زوران مامیچ در شش بازی اخیر خود پیروز میدان بوده اند. از آخرین شکست آن ها بیش از دو ماه می گذرد. باخت 1-2 مقابل الحزم، اولین و آخرین شکست الهلال تا پایان هفته بیست و دوم لیگ حرفه ای عربستان بود. در واقع آن ها در ده دیدار اخیر خود، هفت بار برنده بوده اند، دو بازی را مساوی کرده اند و تنها یک بار باخته اند. الهلال در چهار بازی از شش بازی اخیر خود بیش از سه گل به حریفانش زده و به جز پیروزی 2-3 مقابل الباطن، در پنج بازی دیگر کمتر از دو گل خورده است. بازی رفت استقلال و الهلال 19 فروردین سال آینده در ورزشگاه الاهلی دوحه برگزار خواهد شد. یاران بافتیمبی گومیس تا آن دیدار هیجان انگیز باید در هفت رقابت به میدان بروند؛ دو بازی در لیگ قهرمانان آسیا، یک بازی در جام حذفی و چهار بازی در لیگ حرفه ای عربستان. بافتیمبی گومیس و سباستین جیووینکو، خطرناک ترین بازیکنان الهلال زوران مامیچ هستند.

الدحیل؛ نامتوازن‌ترین رقیب

باشگاهی که متعلق به پلیس قطر بود، در سال 2009 به لخویا تغییر نام داد. هشت سال بعد، لخویا که به یکی از پرهزینه‌ترین تیم های لیگ ستارگان قطر تبدیل شده بود، به باشگاه الجیش پیوست و نام الدحیل را برای خود انتخاب کرد. شش قهرمانی لیگ ستارگان قطر در ده سال گذشته نشان می دهد الدحیل قطب اصلی فوتبال قهرمان فعلی آسیا نام دارد. با این حال الدحیل از افتخارات آسیایی بازمانده و بهترین عملکرد آنان در لیگ قهرمانان آسیا محدود به حضور در مرحله یک چهارم نهایی است.

نمی توان آمار دقیقی از عملکرد ماه های گذشته الدحیل ارائه کرد. چرا که کمتر از دو هفته پیش و پس از عدم پیروزی در سه بازی که یکی از آن ها شکست سنگین 1-3 مقابل السد بود، روی فاریا جانشین نبیل معلول در دوحه شد. معلول درحالی از الدحیل اخراج شد که از زمان شکست مقابل پرسپولیس، در هیچ رقابت دیگری شکست نخورده بود. اما فاریا از زمان حضور در الدحیل به ترتیب یک برد، یک تساوی و یک برد کسب کرده است. پیروزی 0-6 مقابل الاهلی، تا این لحظه بهترین پیروزی فصل الدحیل بوده و این یعنی تیم قطری با اتکا به رویی فاریا به دنبال قهرمانی است. آن ها در حالی که تنها چهار هفته تا پایان فصل جاری لیگ ستارگان قطر دارند، فاصله شان با السد را چهار امتیاز نگه داشته اند. نباید فراموش کنیم یکی از چهار هفته باقی مانده تا انتهای فصل جاری لیگ ستارگان قطر به رقابت حساس السد و الدحیل اختصاص دارد. بسام الراوی، مهدی بن عطیه و المعزعلی مهم ترین ستاره های تیم دوم جدول قهرمانی قطر هستند. البته به نظر نمی رسد المعزعلی حتی در بازی برگشت مقابل استقلال هم در دسترس باشد.

العین؛ قربانی گروه مرگ

العین پرافتخارترین باشگاه امارات متحده عربی است. سیزده قهرمانی در لیگ حرفه ای امارات و یک قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا، بخش مهمی از تالار افتخارات العین را تشکیل داده که به نظر نمی رسد کمکی در فصل جاری به آنان کند. چرا که شاگردان خوان کارلوس گاریدو پس از آن که توسط زوران مامیچ ترک شدند، شانسی برای قهرمانی در لیگ ندارند و ماه ها پیش از جام حذفی امارات هم حذف شده اند. فاصله هشت امتیازی العین با الشارجه، باعث شده تا بزرگترین دغدغه گاریدو حفظ جایگاه دوم جدولی باشد که دو تیم دیگر هم برای دستیابی به آن رقابت فشرده ای دارند.

العین پس از شکست در فینال جام باشگاه های جهان، پنج بار به میدان رفته که فقط دو بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته است. بحران های فعلی باشگاه اماراتی، شرایط تلخی را برای باشگاهی ایجاد کرده که اگر ادامه دار باشد شاید به شفر کمک کند تا انتقام استقلال مصنوریان را بگیرد. آن ها با شکست مقابل شباب الاهلی، با باخت پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشته اند و به نظر می رسد اگر از فرم فعلی خودشان خارج نشوند، حریف ساده ای برای استقلال باشند. کایو، مهندعلی و ادواردو خطرناک ترین بازیکنان ترکیب گاریدو لقب گرفته اند. استقلال اما در هفته های اخیر شرایط مطلوبی دارد. شاگردان شفر در سه دیدار اخیر خود برنده بازی بوده اند و احتمالا بازی های گروه آبی ها جذابترین رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشند. 

 

خبر آنلاین 

danial بازدید : 59 پنجشنبه 25 بهمن 1397 نظرات (0)
بازی تراکتورسازی و استقلال جنگ بخش مهمی از ستاره‌های لیگ است که می‌تواند تکلیف رتبه چهارم جدول را مشخص کند.

به گزارش وب سایت نود، بازی تراکتورسازی و استقلال آنقدر حساسیت و تصاویر به یادماندنی و صحنه‌های جنجالی دارد که کم کم باید این بازی را هم مثل بازی سپاهان و پرسپولیس یک شبه دربی دانست. دیدار غیر همشهری‌ها با تمام حساسیت‌ها و جنجال‌های بازی دو همشهری. حالا تصاحب رده چهارم جدول را هم به اهمیت این بازی باید اضافه کرد تا مشخص شود که منتظر یکی از مهم ترین و جذاب‌ترین بازی‌های استقلال و تراکتور هستیم. یک جنگ لیگ برتری با چندین و چند دوئل کوچک و جذاب.

مرتضی تبریزی - محسن فروزان

تبریزی خاطره خوبی از اولین دیدارش با با فروزان در این فصل دارد. او اولین بازی‌اش با پیراهن استقلال را مقابل تراکتورسازی انجام داد و کمتر از نیم‌ساعت وقت لازم داشت تا اولین گل آبی‌اش را به ثمربرساند. این گل سریع آن زمان این تصور را به وجود آورد که استقلال روزهای پرگلی را با تبریزی خواهد گذراند. اما گذشت زمان نشان داد که این گل بیشتر نشانه ضعف دفاعی تراکتوری‌ها در آن برهه بوده تا شم گلزنی مهاجم استقلال. تبریزی این بار هم در حالی به فروزان می‌رسد که با گل هفته گذشته برای دروازه‌بان سابق آبی‌ها خط و نشان کشیده است.

احسان حاج‌صفی - وریا غفوری

دفاع چپ و راست تیم ملی حالا قرار است مقابل همدیگر به میدان بروند. غفوری  بعد از مصدومیتش در تمرین استقلال با شرایط ویژه‌ای به این بازی خواهد رسید اما حاج‌صفی کاملا آماده است. البته او هفته گذشته مقابل نساجی یک اشتباه منجر به گل انجام داد که به تساوی تیمش تبدیل شد اما در فاز هجومی قطعا یکی از خطرناک‌ترین بازیکنان تراکتور خواهد بود. او می‌تواند یکی از سخت‌ترین روزهای غفوری را رقم بزند. البته این یک روز سخت دونفره است. چون غفوری هم در توانایی‌های هجومی چیزی کمتر از حاج‌صفی ندارد. 

مسعود شجاعی - روزبه چشمی

کاپیتان تیم ملی مرد همه کاره تراکتوری‌ها در میانه میدان است. بازیسازی که روزبه چشمی و نورافکن در این بازی باید دریبل‌ها و پاس‌های کلیدی‌اش را خراب و ارتباط او با مهاجمان تیمش را قطع کنند. مسعود شجاعی در بازی رفت استقلال یکی از بدترین بازیکنان میدان بود و تقریبا روی هر سه گل استقلال نقش مستقیم داشت. شجاعی اما نسبت به بازی رفت کاملا در ترکیب قرمزها جا افتاده است و با 3 گل و 3 پاس گل بعد از استوکس موثرترین بازیکن تبریزی‌هاست. البته خوش‌شانسی روزبه چشمی این است که شجاعی به واسطه سن بالایش بازیکن سرعتی محسوب نمی‌شود که چشمی را دچار دردسر کند.

اشکان دژاگه - میلاد زکی‌پور

در صورت حضور نورافکن در پست هافبک دفاعی مهار آماده‌ترین بازیکن تیم ملی در جام‌ملت‌ها به عهده زکی‌پور خواهد بود. بازیکنی که حالا با حضور یک آلترناتیو قوی به نام نورافکن، این بازی و موفقیت مقابل دژاگه برایش ماموریت مهمی محسوب می‌شود. دژاگه با میانگین 1.5 پاس کلیدی در هر بازی میان بازیکنان تراکتورسازی رکورددار است. در مقابل زکی‌پور هم برتری‌اش در نبردها بالاست و این آمار استقلال را امیدوار می‌کند که بتواند به برد زکی‌پور در دوئل ها با دژاگه امیدوار باشد.

آنتونی استوکس - مهدی رحمتی

danial بازدید : 67 پنجشنبه 25 بهمن 1397 نظرات (0)
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس موضع رسمی این باشگاه درباره کمک داور ویدئویی را اعلام کرد.

به گزارش وبسایت نود، پندار خمارلو مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در ابتدای نشست خبری برانکو ایوانکوویچ درباره موضوع این باشگاه درخصوص استفاده از کمک داور ویدئویی اظهار داشت: امروز بازهم به این موضوع تاکید و مخصوصاً این موضوع را مطرح می‌کنیم، چون پرسپولیس 2 بر صفر پیروز شده تا دوستان نگویند که وقتی پرسپولیس می‌بازد یا اتفاق دیگری می‌افتد، این مسئله مطرح می‌شود.

وی افزود: صحنه ابتدایی بازی را دیدیم و تلویزیون هم بارها آن را نشان داد که آن صحنه پنالتی بود. همچنین صحنه خطای روی شجاع خلیل‌زاده هم مشخص بود. این سیستم  کمک داور ویدئویی موضوع رسمی باشگاه است تا هیچ تیمی از داوری ضرر نکند.

danial بازدید : 55 پنجشنبه 25 بهمن 1397 نظرات (0)
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برتری مقابل استقلال خوزستان پس از شکستی که در اهواز داشتیم، ما را در مسیر قهرمانی قرار داد.

به گزارش وبسایت نود، برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی دو بر صفر پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان در جمع خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس ورزشگاه آزادی گفت: در ابتدا به خانواده هایی که داغدار فرزندانشان در واقعه تروریستی اخیر شده اند تسلیت می گویم.

مشکل داشتیم اما مهم پیروزی بود
سرمربی پرسپولیس ادامه داد: این برد پس از باختی که هفته قبل داشتیم به ما کمک کرد. استقلال خوزستان با وجود اینکه در انتهای جدول است اما خیلی خوب می جنگد. این تیم برای منطقه و هواداران خودش بازی کرد و به آنها تبریک می گویم. به بازیکنان خودم هم به خاطر بازی خوبشان تبریک می گویم. کمی مشکل داشتیم اما مهم ترین مساله این بود که بازی را ببریم.

انتظار داریم بهتر و بهتر شویم
برانکو ایوانکوویچ با ابراز امیدواری از بهتر شدن تیمش در دیدارهای آینده گفت: بازهم از هوادارانمان تشکر می کنم. انتظار داریم بازی به بازی همه چیز بهتر شود.

توجهی به باشگاه های دیگر ندارم
وی درخصوص صحبت های روز چهارشنبه خودش درباره داوری ها برای برخی تیم ها و واکنش باسگاه استقلال و بیانیه ای که صادر شده است گفت: متوجه منظورتان نمی شوم. آقایان نارحت بودند من به کنفرانس خبری آمدم؟! این وظیفه من است. آیا حق ندارم بگویم برای قهرمانی می جنگیم؟ صدبار گفتم توجهی به باشگاه های دیگر نداریم. کار خودمان را می کنیم.

بودیمیر بازیکن با کیفیتی است
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از عملکرد بودیمیر راضی هستید یا خیر افزود: بودیمیر بازیکن با کیفیتی است. همانطور که درست متوجه شدید او باید عمق را حفظ کند تا تیم جلو بیاید. بودیمیر در بازی قبلی هم دو بازیکن را سمت خودش کشید تا کمال راحت تر بازی کند. امروز هم وقتی در تیر یک بود علیپور توانست موفق شود.

هیچ صحبتی برای تیم ملی نشده است
وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از شما به عنوان جدی ترین گزینه جانشینی کی روش در تیم ملی صحبت می شود و گفته می شود شما در پایان فصل به تیم ملی می روید تصریح کرد: تمرکزم روی پرسپولیس است. چند وقت یکبار پیشنهادات می آیند چه از تیم های ملی و چه باشگاهی. اما در مورد تیم ملی ایران هیج صحبتی با من نشده است و من هم با کسی صحبت نکردم.

نگرانی شیرین دارم!
برانکو در ادامه درخصوص ازدیاد بازیکن در خط میانی گفت: اسمش را گذاشته ام نگرانی شیرین! بازیکنان خیلی خوبی دارم. البته نیاز هست بازیکنان جدید محک بخورند. چهار پنج بازیکن جدید امروز بازی کردند که به هر حال زمان می خواهیم تا جا بیفتند. شریفی و سروش مشکل داشتند تا بازی کنند. بودیمیر هم نیاز به زمان دارد. اما مهم ترین موضوع این است که هرزمان آنها را می خواهیم در بهترین فرم باشند.

  • منبع:نود
danial بازدید : 54 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)

در حالی که هنوز ۱۳ هفته به پایان لیگ هجدهم فوتبال ایران باقی مانده است، ۴ بازیکن نامزد اصلی عنوان آقای گلی هستند که علیپور تنها ایرانی این مربع آقای گلی است.

به گزارش ایسنا، قطار لیگ برتر فوتبال ایران در حالی پنج‌شنبه وارد ایستگاه هجدهم خود خواهد شد که تاکنون ۴ بازیکن خود را کاندیدای اصلی آقای گلی لیگ هجدهم معرفی کرده‌اند. استنلی کی‌روش که دومین سال حضور خود در فوتبال ایران را سپری می‌کند با ۱۰ گل آقای گل فعلی لیگ برتر است و به خوبی نشان داده راه دروازه تیم‌ها ایرانی را چه با پا و چه با سر بلد است.

مهاجم صدرنشین، هفته گذشته هم دروازه سپیدرود را باز کرد تا فاصله خود را با رقیبانش به دو گل برساند. این مهاجم برزیلی از ۱۰ گل خود، دو گل را از روی ضربات پنالتی وارد دروازه حریفان کرده است. لوسیانو پریرا فولادی‌ها با ۳ پنالتی از ۷ گل خود، توانسته کار ساده‌تری نسبت به بقیه برای اضافه شدن به جمع آقای گل‌های لیگ برتر انجام دهد.

به غیر از این دو برزیلی، مهاجم ایرلندی تراکتورسازی دیگر خارجی مربع آقای گلی لیگ هجدهم است. استوکس که کم‌تر از سایر بازیکنان برای تیمش به میدان رفته، توانسته ۸ بار گلزنی کند که تنها یک بار آن از روی نقطه پنالتی بوده است. مهاجم تراکتورسازی یک بازی در ابتدای فصل و بازی‌های آخر نیم‌فصل نخست به دلیل مشکلات خانوادگی موفق نشد برای تیمش به میدان رود.

علی علیپور با هشت گل زده تنها گلزن ایرانی بالانشینان جدول آقای گلی لیگ برتر است. آقای گل لیگ هفدهم این بار برای تکرار موفقیت فصل پیش سه خارجی را رقیب خود می‌بیند و با رفتن زوج نیم‌فصل اول خود یعنی گادوین منشا حالا کار سخت‌تری برای تکرار عنوان آقای گلی دارد. هم‌چنین علیپور نماینده پرسپولیس برای حفظ رکورد این باشگاه است زیرا سرخ‌های پایتخت تنها تیمی هستند که ۳ دوره متوالی لیگ برتر توانسته‌اند آقای گل لیگ را در تیم خود داشته باشد. مهدی طارمی در لیگ‌های پانزدهم و شانزدهم و علی علیپور در لیگ هفدهم به این مهم دست یافته‌اند.

هم‌چنین پرسپولیس با معرفی ۱۰ آقای گل از سال ۱۳۴۹ رکورددار است و پس از این تیم، استقلال با ۶ و ملوان با ۴ بازیکن در رده‌های بعدی هستند. هم‌چنین کشور عراق هم با ۳ بازیکن بعد از ایران بیش‌ترین نماینده را در آقای گل‌های بالاترین سطح فوتبال ایران از سال ۱۳۴۹ داشته است. غلامرضا عنایتی و غلامحسین مظلومی با سه آقای گلی در لیگ ایران رکورددار هستند و بعد از آن‌ها هم بازیکنانی چون کریم انصاری‌فرد، مهدی طارمی، فرشاد پیوس، عزیز سپندار و حسین کلانی با دو آقای گلی در رده‌های بعدی قرار دارند.

  • منبع:خبرگزاری ایسنا
danial بازدید : 55 چهارشنبه 24 بهمن 1397 نظرات (0)
باشگاه استقلال در مطلبی پاسخ اظهارات برانکو سرمربی پرسپولیس را داد.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، محمد حسین زرندی مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال در پاسخ به اظهارات سرمربی تیم پرسپولیس گفت: متاسفانه این برای چندمین بار است که سرمربی تیم پرسپولیس به خود اجازه دخالت در مسایل باشگاه استقلال را می‌دهد. باشگاه استقلال از مدیران باشگاه پرسپولیس می‌خواهد اصول حرفه ای را به سرمربی خود یادآوری کرده و به ایشان متذکر شوند که حق صحبت در مورد سایر باشگاهها را ندارد. باشگاه استقلال اعلام می‌کند اگر یک بار دیگر چنین اتفاقی از سوی سرمربی پرسپولیس تکرار شود، از طریق مجاری قانونی فوتبالی آن را پیگیری خواهد کرد. 

وی افزود: ضمن این که بر اساس اعلام کارشناسان داوری، در بازی با پیکان هیچ خطای پنالتی صورت نگرفت که از دید داور پنهان مانده باشد. ایشان اگر در مورد داوری اعتراضی دارد، بهتر است نظرات کارشناسان در خصوص دیدار با سپیدرود در جام حذفی را بازبینی کند. ریاست فدراسیون فوتبال هم این مسایل را پیگیری و رصد می‌کند و در زمان لازم عکس العمل نشان خواهد داد.

سایت باشگاه استقلال
  • منبع:نود
danial بازدید : 37 سه شنبه 23 بهمن 1397 نظرات (0)

تهران- ایرنا- چند تن از پیشکسوتان و بازیکنان اسبق استقلال با تمجید از عملکرد این تیم در شروع نیم فصل دوم باشگاههای ایران، تاکتیک های سرمربی آلمانی این تیم را مورد تمجدید قرار داده و خاطرنشان کردند که تداوم روند کنونی می تواند، استقلال را به مدعی جدی قهرمانی در لیگ برتر تبدیل کند.

«بهروز پرورش خواه» از بازیکنان پیشین استقلال روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: وینفرد شفر مربی توانمندی است که به دلیل داشتن انگیزه های زیاد، می تواند توانایی های فنی اش را برابر رقیبان به اثبات برساند.
وی به بازی تیم استقلال برابر پیکان اشاره کرد و اظهار داشت: استقلال نمایش خوبی برابر پیکان داشت و نشان داد به یک بلوغ تاکتیکی رسیده است.
تیم فوتبال استقلال تهران روز پنجشنبه گذشته و در آخرین دیدار هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، برابر پیکان به پیروزی چهار بر صفر دست یافت تا شروع چشمگیری در نیم فصل دوم لیگ برتر داشته باشد.
وی افزود: استقلال تیم خوبی بود و با بازیکنان خوبی هم که در نیم فصل دوم به خدمت گرفته، بهتر هم شده است. گادوین منشا نشان داد که از انگیزه زیادی برای اثبات خود برخوردار است و فکر می‌کنم او بتواند در استقلال خاطرات خوبی را برای هواداران رقم بزند.
بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان ساخت: اسماعیل گونکالس هم نشان داد فوتبالیست خوبی است. او می‌تواند گل‌های سرنوشت‌سازی را به ثمر برساند. نورافکن هم که نیازی به تعریف ندارد. او بازیکن استقلال بوده و به سرعت با سایر بازیکنان هماهنگ شده است. به شخصه معتدم استقلال می تواند از سد همه تیم‌ها بگذرد.
«اکبر کارگر جم» پیشکسوت باشگاه استقلال نیز یادآور شد: نمایش استقلال با شفر برابر پیکان خیلی خوب بود و فکر می‌کنم استقلال با این روند، بهتر هم می‌شود. این مسابقه نشان داد آبی پوشان در تعطیلات نیم فصل به آمادگی کامل رسیده اند و می توانند در ادامه مسابقاتی که پیش روی آنهاست، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.
پیشکسوت استقلال در عین حال خاطرنشان ساخت: به طور حتم با جا افتادن بازیکنان جدیدی که به ترکیب تیم اضافه شده اند، قابلیت‌های بیشتری از آن‌ها را شاهد خواهیم بود.
کارگر جم درباره شفر نیز اظهار داشت: او مربی خوب و توانمندی است که سال گذشته توانایی های فنی اش را به همگان اثبات کرد و در صورتی که در نیم فصل دوم دچار بدشانسی نشود، می تواند آبی پوشان را به مقامی شایسته در لیگ برتر برساند.
کارگرجم در پایان گفت: رویارویی با تراکتورسازی تبریز که روز جمعه هفته جاری (26 بهمن) برگزار می شود بازی سختی است ولی استقلال باید تلاش کند تا دست پر از تبریز خارج شود.
«علیرضا اکبرپور» بازیکن پیشین استقلال نیز معتقد است: با جذب بازیکنان توانمندی که استقلال به خدمت گرفته است، دست شفر باز شد و او حالا ابزار لازم برای پیاده کردن خواسته ها و برنامه تاکتیکی اش را در اختیار دارد.
وی به خبرنگار ایرنا گفت: تعطیلات نیم فصل این فرصت را در اختیار شفر و استقلال قرار داد تا با تقویت تیم، حضوری قدرتمندانه برای ادامه مسابقات داشته باشند و بتوانند نقاط ضعفشان را برطرف سازند.
بازیکن پیشین استقلال خاطرنشان ساخت: استقلال به خاطر مشکلاتی که پیش از شروع فصل داشت و همه از آن باخبر هستند نتوانست لیگ برتر را خوب شروع کند اما در حال حاضر یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می شود.
او تصریح کرد: تیمی که می خواهد قهرمان لیگ برتر شود باید کمتر دچار نوسان شود. آبی پوشان تهرانی باید در ادامه رقابت های لیگ برتر به هر بازی به چشم یک فینال نگاه کنند تا با جمع آوری امتیازات لازم فاصله خود را با صدر جدول کم کرده و بتوانند برای قهرمانی تلاش کنند.
مربی اسبق استقلال گفت: اگر استقلال بتواند با برتری و کسب سه امتیاز کامل برابر تراکتور تبریز را ترک کند به طور حتم خود را در قامت یک مدعی قهرمانی مطرح خواهد کرد.
«صادق ورمزیار» نیز در سخنانی اظهار داشت: اگر استقلال بتواند با برتری و کسب سه امتیاز کامل برابر تراکتورسازی، تبریز را ترک کند به طور حتم خود را در قامت یک مدعی قهرمانی مطرح خواهد کرد و آن وقت می توانیم بگوییم این تیم برای ادامه فصل اهداف بزرگی را در سر خواهد داشت.
پیشکسوت استقلال گفت: شفر مربی خوب و با تجربه ای است که توانایی های فنی اش را در فصل گذاشته به اثبات رساند و در بازی اخیر نیز نشان داد مربی باهوش و با تدبیری است. سرمربی آلمانی استقلال این توانایی را دارد تیمی منسجم تر بسازد.
ورمزیار خاطرنشان ساخت: استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با تیم های قدرتمندی هم گروه است اما این دلیل نمی شود ناامید باشیم؛ چرا که استقلال نامی پر افتخار و بزرگ دارد و به طور حتم اگر با آمادگی کامل در این رقابت ها حاضر شود، می تواند برای هر حریفی خطرناک باشد.
وی تصریح کرد: استقلال بیشتر از هر چیزی به حمایت نیاز دارد و امیدوارم هواداران این تیم بیشتر از همیشه تیم‌شان را تشویق کنند تا به همان استقلالی تبدیل شود که همه انتظارش را دارند.
ورزشی**م.ت**1597**9118

انتهای پیام /*

  • منبع:خبرگزاری ایرنا
danial بازدید : 34 سه شنبه 23 بهمن 1397 نظرات (0)

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ توضیحاتی درباه حواشی دیدار فولاد و پرسپولیس که در شهر اهواز برگزار شد، ارائه کرد.

سعید فتاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره راه اندازی سیستم VAR در ورزشگاه‌ها اظهار کرد: اگر بخواهیم از طریق شرکت‌های خارجی این سیستم را راه اندازی کنیم هزینه زیادی برای‌مان به همراه دارد به طوری که شاید در هر ورزشگاه سه یا چهار میلیارد تومان هزینه داشته باشد بنابراین تصمیم گرفتیم از شرکت‌های داخلی بخواهیم این سیستم را بومی سازی کنند و با هزینه کم‌تری راه‌اندازی کنیم. تا به حال هم چند شرکت ایرانی پای کار آمده‌اند و برخی به صورت آزمایشی در برخی بازی‌ها سیستم را مورد آزمایش قرار داده‌اند. در دیدار پرسپولیس و پدیده هم به صورت آفلاین اجرا شد و قرار شد تا ایرادات آن را شناسایی کنیم. پس از اینکه سیستم به طور کامل و بدون نقص اجرایی شد، نمایندگان فیفا را دعوت می‌کنیم تا پس از بررسی، مجوز استفاده را به ما بدهند چون سیستم VAR باید با مجوز فیفا اجرا شود.

او در ادامه در پاسخ به این سوال که سیستم کمک داور ویدئویی از چه زمانی در بازی‌های لیگ اجرایی خواهد شد؟ گفت: در تلاش هستیم پس از تأیید نهایی همین فصل آن را اجرایی کنیم.

رئیس کمیته مسابقات درباره حواشی دیدار پرسپولیس و فولاد خوزستان هم گفت: پس از جلسه هماهنگی که برگزار شد، از استانداری خوزستان با من تماس گرفتند و گفتند شورای تأمین، مجوز برگزاری بازی را نداده است. طبق قانون هم شورای تأمین می‌تواند اجازه برگزاری بازی را ندهد. به همین خاطر ساعت ۱۰ شب با آقای عرب تماس گرفتم و تمام نکاتی که از سوی استانداری عنوان شده بود را به او گفتم و خواستم که بازی با یک روز تأخیر در روز ۲۲ بهمن پس از راهپیمایی برگزار شود که آقای عرب با این درخواست مخالفت کردند و گفتند نمی‌توانند تیم را ۴۸ ساعت در اهواز نگه دارند. بنابراین مجدداً با مسؤولان استانداری خوزستان تماس گرفتم و قرار بر این شود طی جلسه بعدی که قرار بود روز بازی برگزار شود، شواری تأمین موضوع برگزاری بازی را مجدداً برسی و نتیجه نهایی را اعلام کند.

وی افزود: خود من هم صبح روز بازی به ورزشگاه رفتم و دیدم پلیس در ورزشگاه مستقر شده و پس از ساعتی دو تیم هم به ورزشگاه رسیدند. البته زمانی که تیم پرسپولیس به ورزشگاه رسید به مسؤولان تیم اعلام کردیم با توجه به قطع برق ورزشگاه، رختکن نوری ندارد بنابراین منتظر باشند تا شرایط محیا شود و پس از گذشت دقایقی تیم پرسپولیس را به سمت نیمکت بردیم و در آن‌جا به آقای برانکو گفتم شاید شورای تأمین مجوز برگزاری بازی را صادر نکند که آقای برانکو هم گفتند منتظر می‌مانند.

فتاحی تصریح کرد: با گذشت دقایقی شورای تأمین مجوز برگزاری بازی را صادر کرد و در ادامه باز هم به آقای برانکو گفتم با توجه به قطع برق ورزشگاه، اگر شما بخواهید می‌توانم بازی را لغو کنم و در تاریخ دیگری برگزار کنم که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفتند با همین شرایط حاضر به انجام بازی هستند.

او ادامه داد: آقای عرب خودشان سال‌ها مدیر کل حراست وزارت ورزش بوده‌اند و برایم عجیب است چطور شرایط امنیتی را درک نمی‌کنند؟ وقتی شواری تأمین مجوز انجام بازی را صادر نکرده بود ما چطور می‌توانستیم بازی را برگزار کنیم؟ واقعاً برایم برخی اظهارات آقای عرب عجیب است.

  • منیع:ایسنا
میلاد نادری بازدید : 38 دوشنبه 22 بهمن 1397 نظرات (0)

با فرض که استقلال بازی عقب‌افتاده‌اش با ذوب‌آهن در پنجم اسفند ماه را ببرد و پیش از آن نیز در بازی مهم هفته آتی مقابل تراکتورسازی به برتری برسد و همین طور به روند امتیازگیری‌اش تا هفته بیست دوم که چیزی به آن نمانده ادامه دهد، از این اقبال بزرگ برخودار است که پس از دربی که در هفته بیست و سوم برگزار می‌شود، به صدر جدول برسد. تا آن زمان نیز سپاهان که حالا صدر جدول را در اختیار گرفته قطعا امتیاز از دست خواهد داد و خیلی بعید است که این تیم بتواند در بازی‌های دشواری که مقابل فولاد خوزستان و تراکتورسازی دارد، به همه امتیازها برسد. تقابل با این تیم‌ها سپاهان را در معرض از دست دادن امتیاز قرار می‌دهد که استقلالی‌ها باید به خوبی به وضعیتی که زودی برای این تیم اصفهانی ایجاد می‌شود واقف باشند و بازی‌های آتی را جدی بگیرند.

استقلال همین حالا 28امتیازی است و یک بازی کمتر از همه مدعیان دارد که این خود یک حسن بزرگ محسوب می‌شود. به همین جهت است که استقلال می‌تواند از امتیاز بازی عقب‌افتاده‌اش به نفع خود نهایت بهره را ببرد و در فروردین ماه صدر جدول را تصاحب کند. استقلال با همین فرمان بدون شک بعد از دربی -چنانچه درآن بازی هم به پیروزی برسد- در صدر جدول قرار خواهد گرفت و با توجه به اینکه پیروزی‌های پی‌درپی می‌تواند روحیه یک تیم را به طرز قابل توجهی افزایش دهد، آنگاه پایین کشیدن استقلال بسیار دشوار خواهد بود.

البته این وضعیت در شرایطی برای استقلال رقم می‌خورد که ابتدا یکی از بازی‌های بزرگ خود را که جمعه هفته جاری برگزار می‌شود با برتری پشت سربگذارد. استقلال تا شهرآورد که دهم فروردین ماه برگزار می‌شود به جز تقابل با تراکتورسازی، دیگربا مدعیان مصاف نخواهد داشت و از فرصت بزرگی بهره‌مند است تا نیمه مدعیان و حتی آن‌ها که برای ماندن درلیگ تلاش می‌کنند را یکی پس از دیگری کنار بزند و بعد از دربی به صدر جدول برسد.

شکست اخیر پرسپولیس علاوه بر آنکه راه پیروزی مقابل این تیم را به دیگر تیم‌ها از جمله استقلال یاد داده، بار روانی مثبتی را هم به وجود آورده تا تیم‌های تازه جان‌گرفته‌ای همچون استقلال که در نیم‌فصل اول به آنچه خواستند نرسیدند، بتوانند خود را به صدر جدول نزدیک کنند و هیچ بعید نیست که این اتفاق خوشایند در روزی که استقلال با پرسپولیس بازی دارد، رخ دهد و آبی‌ها در شبی به یادماندنی هم پرسپولیس را مغلوب کنند و هم اینکه خود به صدر جدول برسند. بدون شک اگر وینفرد شفر و شاگردانش نیز به برنامه بازی‌های آتی بنگرند، مهر تایید می‌زنند بر این پیشگویی شیرین که بعد برگزاری دربی دهم فرودین ماه، می‌توانند در صدرجدول قرار بگیرند و سال جدید را با صدرنشینی آغازکنند.

گرچه فشردگی امتیازی مدعیان چشمیگراست، اما استقلال تا رسیدن به صدر جدول فاصله امتیازی آن چنانی ندارد و اگر امتیاز بازی عقب‌افتاده را همین حالا به حساب استقلال واریز کنیم بر این باور مهر تایید می‌زنیم که آبی‌ها کمتر از یک ماه و نیم دیگر صدرنشین لیگ خواهند بود. یک وجه مثبت شرایط امیدبخش آتی استقلال حذف از جام حذفی است که از بار بازی‌های متعدد این تیم کاسته، هرچند که حذف ازاین رقابت‌ها برای استقلال به منزله از دست دادن یک جام بود.

ایران ورزشی

میلاد نادری بازدید : 45 دوشنبه 22 بهمن 1397 نظرات (0)

خط تیره مقابل تعداد باخت‌های این فصل پرسپولیس بالاخره توسط سرمربی سابق این تیم پاک شد. افشین قطبی در تقابل با پرسپولیس هم مانند دیدارهای قبلی که هدایت فولاد را به عهده داشت، موفق شد با فوتبالی ری‌اکتیو به نتیجه دلخواهش برسد. فولاد در این سه بازی تحت هدایت قطبی به ترتیب ۲۸ ،۳۱ و ۳۲ درصد مالک توپ بود و با همین تملک پایین، ۷ امتیاز کسب کرده است. کار قطبی برای بازی با پرسپولیس هم به همین خاطر سخت بود و باید برای دقایق محدودی که تیمش صاحب توپ می‌شد، برنامه‌ای طراحی می‌کرد که به گل برسند. آن هم در شرایطی که شجاع خلیل‌زاده غایب بزرگ خط دفاع پرسپولیس بود.

پرسپولیس در پنج مسابقه‌ از دو فصل اخیر که شجاع را در ترکیب نداشت هیچ گلی نخورده بود، ولی نمی‌شود از نقش پررنگ خلیل‌زاده در سد محکم دفاعی پرسپولیس غافل شد. در همین مسابقه که مهاجمان فولاد در صحنه‌های زیادی مدافعان پرسپولیس را اذیت کردند، نبود شجاع به وضوح حس می‌شد. مدافعی که با فعالیت بالا در بازی‌ها، خیلی از خطرها را پیش از اینکه جدی شوند و شکل بگیرند، دفع می‌کند. به عنوان نمونه طبق آمار متریکا، شجاع در هر مسابقه از این فصل به طور میانگین بیش از ۷۶ لمس توپ دارد، در حالی که در این بازی دو مدافع میانی پرسپولیس ۶۱ و ۶۳ کنش داشتند. جلال حسینی و محمد نادری در این مسابقه در همه آیتم‌های دفاعی از حد استاندار شجاع پایین‌تر ظاهر شدند.

 

1
1

 

غیبت شجاع این فرصت را به تنها مهاجم فولاد داده بود که آزادنه مقابل مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شود. نمونه شفاف این اتفاق، در دقیقه ۳۳ مسابقه رخ داد. جایی که لوسیانو پریرا صاحب توپ شده، دو مدافع میانی پرسپولیس هم برای بازپس‌گیری توپ به او نزدیک شده‌اند، ولی نه سیدجلال و نه نادری نمی‌توانند مانع از پیش‌روی او شوند و شیمبا با یک پاس، جدی‌ترین موقعیت بازی را برای رضا میرزایی خلق می‌کند. در حالی که پرسپولیس در حضور شجاع خلیل‌زاده خیلی سخت به تیم حریف اجازه شوت‌زنی می‌دهد، در این بازی پریرا سه شوت به سمت دروازه بیرانوند زد و یک مرتبه هم با پاسی کلیدی، برای تیمش موقعیت ساخت. ضمن اینکه چهار مرتبه هم مجبور شدند که با خطا او را متوقف کنند. البته این تنها آزار و اذیت پریرا برای مدافعان پرسپولیس نبود و قطبی برنامه دیگری را هم برای او در نظر گرفته بود. از آن جایی که این اولین مسابقه‌ای بود نادری و حسینی کنار هم قرار می‌گرفتند، فولادی‌ها ترجیح می‌دادند از این ناهماهنگی در قلب دفاع حریف نهایت بهره را ببرند.

یکی از تاکتیک‌های فولاد هم این بود که سیدجلال را از خط دفاع دور کند و از آن‌جایی که هنوز نادری از بازیِ او شناخت کافی ندارد، در پوشش فضاها دچار مشکل می‌شدند. فولادی‌ها بارها با ارسال‌ مستقیم توپ به میانه‌های زمین، جلال حسینی را مجبور می‌کردند که از دروازه تیمش فاصله بگیرد تا خطر را دفع کند. در همین فاصله که شیمبا مشغول سرگرم کردن سیدجلال بود، سایر مهاجمان فولاد به عمق دفاع پرسپولیس می‌زدند. محمد نادری هم به اندازه شجاع با حسینی هماهنگ نشده و از رفتارهای دفاعی همدیگر شناخت کافی ندارند. به عنوان نمونه تا همان دقیقه دوم مسابقه که فولاد یک گل آفساید به پرسپولیس می‌زند، سه مرتبه سیدجلال برای دفع خطر مجبور شده بود از دفاع کناری‌اش فاصله بگیرد.

 

2
2

 

 

3
3

 

فولادی‌ها هم در نهایت از دور شدن حسینی بهترین بهره را بردند و گلی زدند که مهاجم این تیم فقط یک قدم در آ‏فساید قرار داشت.

 

4
4

 

فولاد در ادامه مسابقه هم بارها جلال حسینی را مجبور کرد که از دروازه تیمش فاصله بگیرد تا از فضای پشت او بهترین بهره را ببرند. چند فریم از این اتفاق که در طول نود دقیقه تکرار می‌شد را مشاهده می‌کنید.

 

5
5

 

 

6
6

 

 

7
7

 

 

8
8

 

البته برانکو در این سال‌ها ثابت کرده که زود می‌تواند تیمش را از این چالش‌ها نجات دهد. در دو فصل اخیر پرسپولیس به چنان بلوغ تاکتیکی رسیده که با هر ترکیب دفاعی کلین‌شیت می‌کرد. حالا هم با اضافه شدن مهدی شیری و محمد نادری به دفاع پرسپولیس، کمی آشفتگی و ناهماهنگی در قلب دفاع این تیم به وجود آمده که احتمالا مهم‌ترین دغدغه این روزهای پروفسور است.

 

9
میلاد نادری بازدید : 35 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)
برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با این نظر که لیگ به دو قسمت تبدیل شده است، موافقم و اعتقاد دارم هر بازی برای تیم‌ها حکم مرگ و زندگی را دارد.

 برانکو ایوانکویچ درباره آخرین وضعیت تیمش قبل از بازی با فولاد اظهار داشت: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد و ما بعد از بازی با پدیده حالا یک بازی سخت دیگر در اهواز با فولاد پیش‌رو داریم؛ یک تیم بسیار عالی که در بازی‌های اخیر خود نشان داده متحول شده است. بازیکنان ما به خوبی به مسئولیت خود آشنا هستند و می‌دانند که چه وظیفه سنگینی در اهواز روی دوش آنهاست. برای این مسابقه همه بازیکنان را در اختیار داریم و فقط شجاع خیلی‌زاده به دلیل محرومیت اجازه همراهی تیم را ندارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد استفاده از مهدی ترابی را در ترکیب اصلی دارد و اینکه وضعیت بودیمیر به چه شکل است؟ توضیح داد: ترابی می‌تواند در مقابل فولاد اولین بازی‌اش را برای پرسپولیس انجام دهد و نام او را در لیست این بازی قرار داده‌ایم. در مورد بودیمیر باید بگویم با ضربه‌ای که به سر او در بازی با پدیده برخورد کرد، فعلا نمی‌توانیم روی این بازیکن برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی حساب کنیم، اما در لیست بازی خواهد بود.

برانکو در واکنش به این سوال که چه شناختی از تفکرات افشین قطبی دارد و اولین تقابلش با این مربی که به مانند وی سابقه قهرمانی با پرسپولیس و سرمربیگری تیم ملی را در کارنامه مربیگری خود دارد، عنوان کرد: برای افشین قطبی احترام زیادی قائلم و او را یک مربی بین‌المللی می‌دانم. قطبی با پرسپولیس به قهرمانی لیگ رسیده و سرمربیگری تیم ملی را هم بر عهده داشته است. او در چند کشور مربیگری کرده و طبیعی است تجارب بین‌المللی خوبی داشته باشد. قطبی مربی روشنفکر و خیلی عاقل و باهوش است. می‌دانم که فولاد با جذب چنین مربی خود را کاندیدای قهرمانی کرده و در دو بازی اخیری که آنها مقابل تراکتورسازی و پارس‌جنوبی انجام دادند به خوبی این مسئله را ثابت کردند. به خاطر همین می‌گویم بازی سختی را دراهواز پیش‌رو خواهیم داشت.

 

سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه برخی اعتقاد دارند لیگ ایران به دو قسمت تبدیل شده، چند تیم که برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند و بقیه تیم‌ها برای بقا و در چنین شرایطی لیگ جذاب‌تر از همیشه شده است. یادآور شد: بله دقیقاً همین طور است. در چنین شرایطی هیچ بازی آسانی در لیگ پیش‌روی پرسپولیس نخواهد بود. برای هر تیمی از جمله تیم ما هر مسابقه حکم بازی مرگ و زندگی دارد.

میلاد نادری بازدید : 35 یکشنبه 21 بهمن 1397 نظرات (0)
پرسپولیس و سپاهان در صورت حفظ روند شکست ناپذیری خود رکورددار تاریخ لیگ برتر خواهند شد.

به گزارش وب سایت نود، هرچند که با توقف سپاهان برابر صنعت نفت و پیروزی پرسپولیس مقابل پدیده بین این دو تیم در جدول رده‌بندی فاصله ایجاد شد ولی همچنان برابر تعداد باخت پرسپولیس و سپاهان عدد صفر درج شده است تا با شکست‌ناپذیری تا هفته شانزدهم با رکورد تاریخ لیگ برتر برابر شوند.پیش از این پرسپولیس در لیگ هفتم موفق به ثبت چنین رکوردی شده بود.
سپاهان اما در هفته هفدهم کار چندان سختی برای حفظ شکست‌ناپذیری و شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر ندارد.این تیم در خانه برابر سپیدرود انتهای جدولی بازی می‌کند که در مدت حضور در لیگ برتر تنها یک بار خارج از خانه به پیروزی رسیده است.پرسپولیس ولی کار مشکل‌تری برای تاریخ‌سازی دارد.این تیم در اهواز باید به دیدار فولاد خوزستان برود که هدایت آن بر عهده افشین قطبی است.


تقابل پرسپولیس با افشین قطبی که سرخپوشان آخرین قهرمانی خود تا قبل از حضور برانکو را با این مربی جشن گرفتند جذابیتهای خاص خود را دارد.ولی یکی از مواردی که این بازی را دیدنی‌تر می‌کند آن است که پرسپولیس لیگ هفتم رکورد شکست‌ناپذیری ابتدای فصل خود را با سرمربیگری افشین قطبی ثبت کرد و حال سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس به دنبال غلبه بر صدرنشین لیگ است که تا هم وضعیت فولاد در جدول رده‌بندی بهبود یابد و هم بهترین رکورد شکست‌ناپذیری تاریخ پرسپولیس در لیگ برتر همچنان به نام پرسپولیس قطبی ثبت باشد.البته افشین قطبی در خصوص حفظ رکورد تاریخ لیگ برتر نمی‌تواند کاری کند و سپاهان در صورتیکه برابر سپیدرود متحمل شکست نشود این رکورد را خواهد شکست.
پرسپولیس فصل گذشته در اولین دیدار خارج از خانه خود در نیم فصل دوم در اهواز مقابل فولاد توانست رکورد طولانی‌ترین زمان گل نخوردن در تاریخ لیگ برتر را بشکند هرچند که نهایتاً در آن بازی دروازه این تیم باز شد.حال باید دید برانکو ایوانکوویچ که تاکنون هیچ وقت برابر فولاد بازنده نبوده و رکوردهای زیادی را توانسته به همراه پرسپولیس خلق کند آیا در این جدال هم می‌تواند بی‌شکست از میدان خارج شود؟

منبع:نود
 

میلاد نادری بازدید : 38 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: حوزه مالی ما کاملاً شیشه‌ای است و در پرسپولیس نمی‌شود چیزی را پنهان کرد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از فارس، ایرج عرب سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص وضعیت نقل و انتقالات این باشگاه، گفت: من دو روز پیش با آقای برانکو صحبت کردم و گفتم اگر نیاز به جذب بازیکنی است به ما اعلام کند تا بازیکن جدید را جذب کنیم اما او گفت که لیست ما بسته شده و نیاز به جذب بازیکن نیست. 

او درباره معرفی اعضای هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم افزود: نفرات عضو هیأت مدیره را نمی‌دانم که چه کسانی هستند اما وزیر ورزش و جوانان گفته بود که تا آخر هفته نام اعضای هیأت مدیره معرفی خواهد شد که به تعطیلات آخر هفته خوردیم و از طرف دیگر آقای سلطانی‌فر سفرهای استانی به مناسبت دهه مبارک فجر داشت و در خارج از تهران حضور داشت و به همین دلیل فرصت نهایی کردن نام اعضای هیأت مدیره نشد اما فکر می‌کنم تا چند روز آینده نام این نفرات اعلام شود. 

عرب که با رادیو جوان صحبت می‌کرد، در پاسخ به این سؤال که آیا شما هم مثل فتحی مدیرعامل باشگاه استقلال حکم مدیرعاملی دریافت خواهید کرد، تصریح کرد: این مسأله در دست وزیر ورزش است و باید دید که چه تصمیمی گرفته می‌شود اما به هر حال من اطلاع دقیقی از این مسأله ندارم و این موضوع در حیطه اختیارات وزیر محترم ورزش و جوانان است. 

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره نحوه گرفتن پاداش لیگ قهرمانان آسیا افزود: ما در گرفتن این پاداش مشکل داشتیم چرا که قبلاً هر سه نفر، نفری 150 هزار دلار می‌توانستند با خود پول بیاورند و بعد از آن صحبت از ماهی 300 هزار دلار شد تا به ما پرداخت کنند که این اتفاق هم رخ نداد. سپس به ما اعلام شد که حساب ارزی معرفی کنید اما ما به خاطر تحریم‌ها حساب ارزی نداشتیم تا اینکه در نهایت سفارت ایران در مالزی را معرفی کردیم و به همین دلیل به ازای هر روز کاری 500 هزار رینگت مالزی به ما پرداخت می‌شود که حدود روزی یک میلیارد و 200 - 300 میلیون تومان می‌شود. از طرف دیگر به دلیل تعطیلات ما در ایران و تعطیلات کشور مالزی و همین‌طور تقارن با عید چینی ها کار سختی برای گرفتن این پول داشتیم اما در نهایت اواخر هفته قبل ما پارت آخر این پول را گرفتیم البته از قبل مقداری هزینه کرده بودیم و در فینال لیگ قهرمانان آسیا و پاداش‌هایی به بازیکنان این پول مصرف شده بود. همچنین بخشی از هزینه‌های جاری را از این پول صرف کرده بودیم اما در نهایت مبلغی ماند و قرار شد پس از تشکیل کمیته انضباطی جرائم را از آن کم کنند و مابقی این پول را به ما بدهند. فکر می‌کنم حدود 425 هزار دلار باقی‌مانده که باید این پول به حساب سفارت ایران در مالزی واریز شود و باز هم به همان طریق این پول را تحویل بگیریم. 

او در خصوص اینکه در فضای مجازی عنوان می‌شود اسپانسر مشترک استقلال و پرسپولیس به استقلالی‌ها بیشتر پول می‌دهد، گفت: ما در باشگاه کمیته پایش قرارداد داریم و تصمیماتمان را بر اساس خردجمعی می‌گیریم و همه چیز بر اساس قرارداد اجرایی می‌شود. به هر حال در جریان کار اسپانسری همیشه اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که قطعاً قابل حل است. اول باید دید که استقلال چقدر پول گرفته و من نمی‌دانم که آنها چقدر پول گرفتند و به همین دلیل در این زمینه اظهارنظر هم نمی‌کنم اما مطمئناً اگر موضوعی هم باشد با اسپانسر گفت‌وگو کرده و آن را حل و فصل می‌کنیم. حوزه مالی در باشگاه پرسپولیس شیشه‌ای است و در این باشگاه نمی‌شود چیزی را پنهان کرد. ما باید شرایط مالی را مدیریت کنیم همانطور که درآمدهایمان را مدیریت می‌کنیم. 

عرب در خصوص اتفاقاتی که درباره سوپرجام هنوز ادامه دارد و گفته می‌شود جلسه‌ای در این باره برگزار خواهد شد افزود: کمیته انضباطی و کمیته استیناف رأی این بازی را 3 بر صفر به سود ما اعلام کردند اما استقلالی‌ها در این باره درخواست استیناف کردند و فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این خصوص مورد سؤال هستند چرا که باشگاه نقشی در برگزاری بازی ندارد و به ما می‌گویند که بازی کنیم و ما هم بازی می‌کنیم همان‌طور که تا شب عید 10 بازی داریم که 2 بازی آسیایی هم در آن وجود دارد. به هر حال ما هم به این جلسه دعوت شدیم اما قبلاً دفاعیاتمان را داده‌ایم. با این همه جلسه استماع برای ما در نظر گرفته‌اند و ما هم در این جلسه شرکت خواهیم کرد و هواداران بدانند که این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا حقی از باشگاه پرسپولیس ضایع نشود. هواداران بدانند که ما این موضوع را پیگیر هستیم و به همین دلیل حضور در این جلسه را پذیرفتیم و با نمایندگان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال آنجا می‌رویم تا از حق باشگاه خودمان دفاع کنیم. به هر حال بازی پرسپولیس و استقلال یک بازی معمولی نیست که شما شب قبل برای آن برنامه‌ریزی کنید بلکه هر تیم در این بازی 50 هزار تماشاگر دارد و اگر تماشاگران به ورزشگاه بیایند و بازی انجام نشود و تیمی نیاید آن جمعیت بحران امنیتی ایجاد می‌کنند. این نظر درستی است که باید در شورای تأمین این موضوع بررسی شود. آن زمان گفتند که استقلال ترکیه بوده اما با این حال آنچه به ما مربوط می‌شود این است که نمایندگانمان را معرفی کردیم تا در این جلسه حضور داشته باشند و زمان جلسه استماع را هم پذیرفتیم تا از حقوق باشگاه دفاع کنیم. 

میلاد نادری بازدید : 33 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
دیدارهای هفته هفدهم لیگ با برگزاری ۵ دیدار در روز یکشنبه ۲۱ بهمن آغاز خواهد شد که در مهمترین بازی در اهواز فولاد خوزستان و پرسپولیس با یکدیگر دیدار خواهند داشت.

پرسپولیس-فولاد:
ساعت ۱۵:۰۰ – ورزشگاه غدیر
تیم داوری: 
داور:رضا کرمانشاهی ،کمک ها: محمدرضا منصوری و حمید سبحانی ،کمک داوران اضافی: محمدحسین ترابیان و رضا تارخ،داور چهارم: فرزاد بهرامی ناظر: علیرضا یزدانی
به گزارش وب سایت نود، پرسپولیس در شرایطی در هفته هفدهم به مصاف فولاد خوزستان می‌رود که هفته گذشته با برتری مقابل پدیده در صدر جدول قرار گرفت و برای ادامه پیشتازی در کورس نفس‌گیر بالای جدول، احتیاج به پیروزی در این دیدار دارد.پرسپولیس اگر در این بازی هم بتواند روند شکست ناپذیری خود را حفظ کنند رکورد تاریخ لیگ برتر را خواهند شکست و بیشترین تعداد بازی بدون باخت را در ابتدای فصل پشت سر خواهند گذاشت.
حریف پرسپولیس، فولاد خوزستان از هفته پانزدهم افشین قطبی را به عنوان سرمربی به خدمت گرفته است.سرمربی‌ای که پرسپولیسی‌ها با او خاطره فراموش نشدنی قهرمانی در لیگ هفتم را دارند و همین امر جذابیت‌های این دیدار را مضاعف می‌کند.برانکو و قطبی علاوه بر اینکه دو سرمربی موفق پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند هر دو در مقطعی سرمربی تیم ملی نیز بودند که البته حضور برانکو در تیم ملی طولانی‌تر و پرافتخارتر بوده است.
برانکو از زمانیکه عهده‌دار هدایت پرسپولیس شده نه تنها هیچ وقت مقابل فولاد خوزستان شکست نخورده بلکه هیچ تیمی را به اندازه فولاد مغلوب نکرده و در ۷ تقابل برابر این تیم صاحب ۵ پیروزی و ۲ تساوی شده است.قاطع‌ترین برد پرسپولیس و سنگین‌ترین شکست فولاد در این فصل در دیدار رفت اتفاق افتاد که پرسپولیس با نتیجه ۳ بر صفر حریف خود را از پیش رو برداشت.
پرسپولیس در این دیدار شجاع خلیل زاده را به دلیل محرومیت در اختیار نخواهد داشت و احتمالاً برای اولین بار محمد نادری در ترکیب اصلی این تیم قرار خواهد گرفت.مهدی ترابی ستاره ملی‌پوش پرسپولیس نیز این فرصت را دارد که نخستین تجربه خود را با پیراهن این تیم کسب کند.
علی غلام‌زاده و میلاد بدرقه را به دلیل محرومیت، فولاد را در این بازی همراهی نخواهند کرد و سینا مریدی و عبدالله کرمی به دلیل مصدومیت شانس بسیار کمی برای بازی مقابل پرسپولیس دارند. رافائل مسی بوولی، مهاجم کامرونی جدید فولاد نیز سورپرایز قطبی برای پرسپولیس خواهد بود. این بازیکن که از لیگ چین به فولاد آمده، قرار است اولین بازی‌اش برای فولاد را مقابل پرسپولیس انجام دهد.


سایر دیدارهای لیگ:
به جز دیدار فولاد خوزستان و پرسپولیس، ۴ بازی دیگر در روز یکشنبه برگزار می‌شود.در تبریز دو تیم رکورددار تساوی یعنی ماشین‌سازی تبریز و صنعت نفت آبادان به مصاف هم می‌روند.در مشهد پدیده برای پایان روند ۴ بازی بدون برد و بازگشت به کورس قهرمانی، استقلال خوزستان که در قعر جدول جای دارد را باید از پیش رو بردارد.
در قائمشهر، نساجی میزبان تراکتورسازی تبریز است.لینکز سرمربی تراکتورسازی در اولین تجربه بازی خارج از خانه دیدار تیمی می‌رود که در ۷ دیدار اخیر خانگی خود شکستی نداشته است.در آخرین بازی نیز سپاهان میزبان سپیدرود رشت است.زردپوشان اصفهان مانند پرسپولیس به دنبال حفظ روند شکست ناپذیری خود و شکستن رکورد تاریخ لیگ برتر هستند.سپاهان برای بازگشت به صدر جدول و سپیدرود برای فرار از سقوط به امتیاز این دیدار احتیاج مبرم دارند.

منبع:نود

 

danial بازدید : 66 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)
پارگی رباط پای محمدرضا خلعتبری بازیکن جدید تیم فوتبال ذوب آهن تایید شد.

به گزارش وب سایت نود و به نقل از مهر، محمدرضا خلعتبری که در نیم فصل اول یکی از بازیکنان کلیدی تیم پدیده محسوب می شد، در نقل و انتقالات نیم فصل با نظر علیرضا منصوریان به تیم ذوب آهن رفت.

در شرایطی که ذوب آهن انتظار داشت بتواند با کمک خلعتبری به وضعیتش در جدول لیگ برتر سر و سامان بدهد، این بازیکن در اولین بازی نیم فصل دوم مقابل نساجی مازندران به شدت مصدوم و دچار پارگی رباط پا شد.

خلعتبری امروز از پایش MRI گرفت تا پزشکان به صورت دقیق تری وضعیتش را بررسی کنند. نتیجه این MRI هم تایید پارگی رباط و دوری چند ماهه خلعتبری از میادین بود.

به این ترتیب خلعتبری نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر را به صورت کامل از دست داد.

  • مهر
میلاد نادری بازدید : 38 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (0)

در ادامه دو قطبی شدن‌های رایج در جامعه ایران، این بار نوبت دو قطبی فوتبال و غیر فوتبال است که بخشی از جامعه را رو در روی هم قرار داده است. پرداخت پاداش‌ چند صد هزار دلاری به اعضای تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا، اعتراض تعدادی از ورزشکاران معروف غیرفوتبالی را برانگیخته و باعث شده موافقان و مخالفین، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها روبروی هم قرار گرفته و نزاعی جدید تحت عنوان جنگ پاداش بگیران را رقم بزنند. ولی در این میان حق با کیست؟ با فوتبالی‌ها یا غیر فوتبالی‌ها؟

طرفداران فوتبال معتقدند که این رشته به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی ایران، بخش عمده‌ای از جامعه را درگیر خود کرده و طبیعی است که موفقیت در آن به خوشحالی و شادابی خیل کثیری از مردم منجر خواهد شد. آنها خودشان را با کشورهای دیگر مقایسه می‌کنند که فوتبالیست‌ها عموما پاداش‌های قابل توجهی می‌گیرند که به هیچ وجه قابل قیاس با رشته‌های دیگر نیست. مثلا در همین جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، وقتی تیم ملی قطر قهرمان شد، اخبار متعددی درباره پاداش‌های اعضای تیم ملی این کشور منتشر شد که واقعا قابل توجه بود. یک سرچ دم دستی در گوگل هم می‌تواند تصویری کامل درباره پاداش‌هایی که طی چند سال اخیر به تیم‌های فوتبال چه در رده ملی و چه باشگاهی در سطح جهان و اروپا پرداخت شده، ارائه دهد که ارقام آنها کاملا نجومی است.

اما در طرف مقابل، غیرفوتبالی‌ها عقیده دارند که نباید میان فوتبال و سایر ورزش‌ها تفاوتی قائل شد چون در هر صورت همه آنها برای موفقیت کشور و بالا بردن غرور ملی تلاش می‌کنند. آنها به این موضوع اشاره می‌کنند که بسیاری از ورزش‌ها نظیر کشتی، وزنه‌برداری، دو و میدانی، تکواندو، بسکتبال، والیبال و غیره در المپیک و بسیاری از میادین بزرگ جهانی برای کشور افتخار کسب می‌کنند در حالیکه فوتبال نتوانسته در چند دهه اخیر افتخار قابل توجهی کسب کند اما همیشه ورزشکاران این رشته از نظر مالی شرایط بهتری داشته‌اند. اگر بی‌طرفانه پای دلایل دو گروه بنشینیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه به هر دو طرف حق بدهیم ولی واقعیت این است که برای قضاوتی منصفانه باید شرایط خاص ایران را هم لحاظ کنیم.

اینکه فوتبال در ایران و بسیاری از کشورهای دیگر، ورزش اول است و هر هفته صدها هزار یا میلیون‌ها نفر را پای تلویزیون یا روی سکوهای ورزشگاه میخکوب می‌کند غیر قابل انکار است. گردش پول بیشتر و بازار بزرگ‌تر فوتبال قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست. مساله عرضه و تقاضا است. به همین راحتی. اما تفاوت ایران با بسیاری از کشورهای دنیا در این است که فوتبال روی پای خودش نایستاده و درآمد قابل ملاحظه‌ای کسب نمی‌کند. باشگاه‌ها در ایران اکثرا وابسته به دولت‌اند و سالانه میلیاردها تومان برای آنها هزینه می‌شود. این در حالی است که شرایط برای ورزش‌های دیگر به ویژه ورزش‌های انفرادی این طوری نیست و نه تنها بسیاری از قهرمانان کشور با شرایط نامناسب مالی، زندگی را می‌گذرانند بلکه از نظر امکانات و پشتیبانی نیز، بسیاری از تیم‌ها حتی در میادین بزرگ جهانی نیز با مشکل مواجه هستند. به عبارت دیگر چه فوتبال و چه غیرفوتبال، در ایران عامل عرضه و تقاضای بازار آن قدر پررنگ نیست.

در حقیقت، دولت به عنوان متولی ورزش کشور از بسیاری از ورزش‌های دیگر می‌زند تا هزینه‌های میلیاردی فوتبال را تامین کند که این به هیچ وجه منصفانه نیست. اگر در کشورهای دیگر پاداش‌های نجومی به بازیکنان و کادر فوتبال پرداخت می‌شود، این هزینه‌ها از طرف خود فوتبال تامین می‌شود و به خود آنها برمی‌گردد. حتی در بسیاری از کشورهای صاحب نام، فوتبال گاهی به رشته‌های دیگر هم چه از نظر تبلیغاتی و چه از نظر مالی کمک می‌کند اما در ایران این طور نیست و فوتبال نه تنها درآمدی کسب نمی‌کند بلکه بخش عمده‌ای از منابع عمومی موجود را می‌بلعد.

نکته قابل توجه دیگر این است که پاداش‌های اخیر به فوتبالیست‌ها در شرایطی پرداخت شده که آنها حریفان راحتی را شکست داده و موفقیت قابل توجهی کسب نکرده‌اند. شاید اگر این پاداش‌ها بعد از پیروزی در نیمه‌نهایی و فینال به آنها پرداخت می‌شد تا این حد حساسیت‌برانگیز نمی‌شد. اما هزینه هشتصد نهصد هزار دلاری برای پیروزی مقابل تیم‌های درجه دو آسیا، در شرایطی که کشور از نظر اقتصادی با مشکلات زیادی روبروست و ورزش‌های دیگر برای آماده‌سازی خود نیز مشکل دارند، به هیچ عنوان قابل توجیه و دفاع نیست.

فوتبال ایران اگر می‌خواهد خودش را با فوتبال جهان مقایسه کند راهی ندارد جز اینکه از نظر اقتصادی و درآمدزایی نیز همانند جهان عمل کند و کاملا روی پای خودش بایستد. در این صورت هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند به هزینه‌های نجومی آن اعتراض کند اما تا زمانی که وابسته به دولت است، این انتظار وجود دارد که موازنه بین همه ورزش‌ها رعایت شود. این بدان معنا نیست که همه هزینه‌ها برابر باشد، چون فوتبال کاملا حسابش با ورزش‌های دیگر از نظر اقبال عمومی جداست. اما باید به نحوی عدالت برقرار شود که ورزش‌های دیگر از توجه زیاد – و گاهی غیر منطقی!- به فوتبال آسیب نبینند.

میلاد نادری بازدید : 39 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (1)

بازگشت به استقلال، این بار نه به عنوان بازیکن بلکه یکی از اعضای کادر فنی و البته شاخص‌ترین عضو ایرانی‌اش. این ماجرای فرهاد مجیدی و استقلال، بعد از چند سال دوری است. مربی جوانی که دوباره این شعار را در ورزشگاه‌ها زنده کرده: «آهای فرهاد مجیدی» هواداران استقلال همانقدر که از مجیدی در زمین انتظار معجزه داشتند، روی نیمکت هم از او انتظارها دارند. اینکه به شفر مشورت بدهد و نکاتی ویژه را به او گوشزد کند، از بدیهی‌ترین وظایفی است که مجیدی می‌تواند در کادر فنی استقلال انجام بدهد. کاپیتان سابق، مقابل پیکان آغاز امیدوارکننده‌ای با استقلال داشت. او بارها به کنار خط آمد، نکته‌هایی را به شفر و بازیکنان استقلال گفت تا خودی نشان بدهد و این پیغام را به گوش همه برساند که با قدرت آمده است تا کار بزرگی در استقلال انجام بدهد. فرهاد مجیدی بیشتر از کولی و بیژن طاهری در کنار زمین حضور داشت و همین مسئله نشان داد که او و ایده‌های فنی‌اش مورد توجه سرمربی استقلال نیز قرار دارد.  

 اگر یک عکس را که از بازی استقلال-پیکان شکار شده را کنار این مشورت‌ها بگذاریم، به نکته‌ی جالبی می‌رسیم. عکسی که در آن، فرهاد مجیدی بعد از وینفرد شفر نشسته و کولی و بیژن طاهری روی صندلی‌های بعدی جا خوش کرده‌اند. همیشه اعضای کادر فنی به ترتیب پست ها- از دستیار اول تا دوم و مربی دروازه‌بان‌ها – روی نیمکت می‌نشیننند و نزدیک‌ترین فرد به سرمربی، دستیار اول است. مجیدی سمت راست شفر نشست تا پیغامی جالب به دست هواداران استقلال برسد. اینکه او با عنوان دستیار اول شفر به استقلال آمده و قرار است نقشی تعیین‌کننده در بخش فنی تیم داشته باشد.  

میلاد نادری بازدید : 42 شنبه 20 بهمن 1397 نظرات (1)

هفته هفدهم لیگ برتر فردا با ۵ دیدار استارت می‌خورد که در یکی از مهمترین بازی‌ها تیم صدرنشین پرسپولیس در اهواز مصاف جذابی با فولادی‌های اوج گرفته خواهد داشت.  فولاد با آمدن افشین قطبی دوباره جان تازه‌ای گرفته و با پیروزی در تبریز و تساوی در جم به حضور در جمع مدعیان و کسب سهمیه امیدوار شده است.  افشین قطبی که خاطرات خوبی را با پرسپولیس و هوادارانش داشته، بعد از سال‌ها به عنوان سرمربی فولاد به مصاف پرسپولیس می‌رود.

فولاد که در ورزشگاه غدیر میزبان سرخپوشان پایتخت خواهد بود، در ۷تقابل قبلی با پرسپولیس موفق به کسب پیروزی نشده و می‌خواهد طلسم ناکامی‌هایش را بشکند. پرسپولیس در ۷دیدار گذشته با فولاد، ۵برد و ۲ تساوی در کارنامه دارد.

danial بازدید : 81 جمعه 19 بهمن 1397 نظرات (0)
وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال از عملکرد این تیم در دیدار مقابل پیکان ابراز رضایت و تأکید کرد که آبی‌پوشان از این پیروزی مغرور نخواهند شد.

به گزارش وبسایت نود، وینفرد شفر در نشست خبری پس از دیدار مقابل پیکان اظهار داشت: اول از همه باید بگویم شروع بازی یک مقدار مشکل و سخت بود. می‌دانستیم تیم پیکان به خصوص در ضدحملات خوب است، اما هر چه از بازی گذشت و دقیقه به دقیقه بازی بهتر شد. از گل‌هایی که بازیکنانم و مهاجمانم یعنی تبریزی و ایسما به ثمر رساندند، خوشحالم.

 

امیدوارم همه به تیم من احترام بگذارند

وی در ادامه افزود: دیروز در نشست خبری گفتم که مشکلاتی داشتیم، اما از عملکرد همه بازیکنانم خوشحالم که با صددرصد توان جنگیدند و تلاش کردند. اکنون خوشحالیم و امیدوارم همه به این تیم احترام بگذارند.

 

برای شجاعیان و زکی‌پور خوشحالم

سرمربی تیم فوتبال استقلال تصریح کرد: بابت بازگشت داریوش شجاعیان خوشحالم که شش هفت ماهی بیرون بود. او امروز بازگشت و خیلی خوب هم بود. طبیعتاً وقتی یک بازیکن بعد از مدت‌ها بازی می‌کند، دچار اشتباهاتی می‌شود و خوشحالیم که امروز داریوش بازی کرد. تعویض او هم به این مربوط نبود که اشتباه کرد، بلکه او را تعویض کردیم تا ریسک نکرده باشیم و دوباره برای‌اش مشکلی پیش بیاید. از گلزنی زکی‌پور هم خوشحالم. البته او قبلاً هم گل زده بود که گل او را با آفساید مردود اعلام کرده بودند و این اولین گل فصلش بود.

 

مغرور نمی‌شویم و با قدرت به کارمان ادامه می‌دهیم

شفر خاطر نشان کرد: ما مغرور نمی‌شویم و به کارمان با قدرت ادامه خواهیم داد. باید خودمان را برای لیگ قهرمانان آسیا هم آماده کنیم و به هیچ وجه نمی‌خواهیم مغرور شویم تا کارمان را به درستی انجام دهیم. البته امیدوارم از فردا زمین تمرین مناسبی داشته باشیم تا بتوانیم کارهای تاکتیکی و ترکیبی مورد نظرمان را به درستی انجام دهیم، چون ما فوتبال یک ضرب و دو ضرب روی زمین را به نمایش می‌گذاریم و برای تمرین این سبک بازی، نیاز به زمین تمرین خوب داریم.

 

بازیکنانم برای اهداف‌شان جنگیدند

«چیزی که امروز دیدیدم یک کار تیمی بسیار خوب بود.»، وی با بیان این جمله افزود: بازیکنانم برای اهداف‌شان جنگیدند. امروز هم دیدید چه موقعی که گل زدیم و چه وقتی که اشتباهی می‌کردیم، همه به همدیگر کمک می‌کردند. وقتی مرتضی تبریزی، ایسما، وریا یا زکی‌پور گل زدند همه خوشحال شدند و حتی بازیکنان نیمکت‌نشین خوشحال بودند. اگر کسی بازی نکرد، ناراحت نبود و کسی اعتراضی به این نداشت که چرا بازی نکرده است و این برای روحیه تیمی ما بسیار مناسب است و می‌تواند در آینده بیشتر به ما کمک کند.

 

بازیکنان جوان ما هنوز صددرصد آماده نیستند و باید به آنها وقت بدهید

وی با تمجید از تیم داوری دیدار پیکان - استقلال اظهار داشت: در این فصل بهترین عملکرد از تیم داوری بود که دیده بودم. در صحنه‌ای که بازیکن تیم پیکان مدام دنبال خطای پنالتی بود، در حالی که خطایی رخ نداده بود و داور تصمیم درستی گرفت و او را تحسین می‌کنم. دوباره می‌گویم که باید به بازیکنان جوان ما وقت بدهید. بازیکنان جوان ما هنوز صددرصد آماده نیستند و با بازی ما به صورت کامل آشنا نشده‌اند. باید به آنها زمان بدهیم تا خودشان را نشان دهند.

 

امیدوارم برای بازی بعدی علی کریمی را داشته باشیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال با اشاره به اتفاقات دیدار مقابل پیکان ادامه داد: از کارت زردی که فرشید باقری گرفت، خوشحال نیستم. وقتی داور به او کارت زرد نشان داد، خودش متوجه شد چه اتفاقی افتاده و بازی بعدی را از دست داده است. امیدوارم برای بازی بعدی علی کریمی را داشته باشیم. باید از دکتر نوروزی درباره وضعیت علی کریمی سؤال کنم که آیا آماده خواهد شد یا نه. برای سرمربی تیم پیکان آرزوی موفقیت دارم. او مربی قابل احترامی است. امروز مقابل تیم او بازی سختی داشتیم. امیدوارم که خودشان را به لیگ برگردانند و از پیروزی‌های بعدی این تیم خوشحال خواهم شد.

 

هواداران منشا را پذیرفته‌اند و حالا او یک مرد آبی است

شفر در واکنش به سؤالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد بازی کردن منشا یک سورپرایز بود و با توجه به غیبتش در تمرینات چرا به او بازی داد، اظهار داشت: خواستم شما را غافلگیر کنم! قبل از بازی با منشا صحبت کردم و از او پرسیدم به جز مهاجم مرکزی در چه پستی می‌تواند بازی کند که گفت هم راست و هم چپ بازی می‌کند. می‌خواستم او را آزمایش کنم و طبیعی بود شجاعیان را که تازه از مصدومیت برگشته است، از بازی خارج کنیم. ما این فرصت را به منشا دادیم که او را آزمایش کنیم. نمی‌گویم که بدون ایراد بازی کرد و ایرادهایی هم داشته، اما فکر می‌کنم بازی قابل قبولی از خودش به نمایش گذاشت و اکنون هم هواداران او را پذیرفته‌اند و حالا یک مرد آبی است. امروز نه، اما شاید در نشست‌های خبری بعدی راجع‌به یکسری مسائل صحبت کنم.

درباره ما
میکو ،وبسایت فوتبالی درجه یک
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    عملکرد کی روش در تیم ملی فوتبال؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 37
  • بازدید ماه : 154
  • بازدید سال : 1,338
  • بازدید کلی : 7,451
  • کدهای اختصاصی